۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین راه اندازی دومین کتابخانه درون مدرسه ای کانون پرورش فکری
کد خبر: ۱۷۵۲۹۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

راه اندازی دومین کتابخانه درون مدرسه ای کانون پرورش فکری

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان تاکید کرد: یکی از سیاست‌های اصلی کانون، رساندن کتاب به دست همه است؛ لذا در این راستا برخی کتاب‌های کانون به مدارس ارسال می‌شود تا همه کودکان بتوانند از این کتاب‌ها استفاده کنند و در این راستا به‌ زودی دومین کتابخانه درون‌مدرسه‌ای کشور در استان زنجان افتتاح خواهد شد.

راه اندازی دومین کتابخانه درون مدرسه ای کانون پرورش فکری

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان تاکید کرد: یکی از سیاست‌های اصلی کانون، رساندن کتاب به دست همه است؛ لذا در این راستا برخی کتاب‌های کانون به مدارس ارسال می‌شود تا همه کودکان بتوانند از این کتاب‌ها استفاده کنند و در این راستا به‌ زودی دومین کتابخانه درون‌مدرسه‌ای کشور در استان زنجان افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه زنجان، محمد‌نقی صالحی در جمع مربیان مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در راستای حفظ و نگهداری اعضای کانون، فعالیت‌های مختلفی انجام گرفته است که گل‌کاری فضای کانون یکی از آنها است، زیرا این اقدامات علاوه بر تشویق کودکان به انجام فعالیت‌های گروهی تاثیر زیادی بر روی سلامت جسمی و روحی کودکان دارد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای سیاست‌های راهبردی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لازم است توسعه کمی و کیفی کلاس‌های ویژه مورد توجه باشد زیرا برگزاری این کلاس‌ها از سوی اولیا نیز مورد توجه بوده است و با قیمت مناسب آموزش‌های ویژه‌ای به کودکان داده می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: اگر چه فعالیت‌های مناسبی برای جذب اعضا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام شده است، ولی معتقد هستیم هنوز صدای کانون به برخی خانواده‌ها نرسیده است و لذا اطلاع‌رسانی صحیح از برنامه‌های کانون باعث خواهد که مرغک کانون بر پشت بام همه خانواده‌ها بنشیند.

وی تصریح کرد: برخی فعالیت‌های انجام شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بسیار شاخص و خلاقانه بوده است که نمونه آن را برگزاری جلسات اولیا و مربیان مدارس هم‌جوار در مرکز می‌توان دانست که این فعالیت عالی بوده و فرصت مغتنمی است که اولیا با فعالیت‌های کانون آشنا شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ابراز عقیده کرد: تعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مدارس تحسین برانگیز است و با توجه به این‌که تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی منعقد شده که این اقدام مرکز شماره دو را می‌توان گامی موثر در این زمینه دانست.

وی عنوان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رساندن کتاب به دست همه است، لذا در این راستا برخی کتاب‌های کانون به مدارس ارسال می‌شود تا همه کودکان بتوانند از این کتاب‌ها استفاده کنند، لذا از مربیان مرکز شماره دو درخواست می شود با ارسال یک‌هزار جلد کتاب به این مدارس و کمک به چیدمان آن به تاسیس دومین کتابخانه درون مدرسه‌ای کشور در استان زنجان کمک کنند.

مسئول مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان نیز در این جلسه یادآور شد: همواره فضای دوستی و مهربانی در بین مربیان و اعضای مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود داشته و می‌توان آن‌ها را همانند یک خانواده دانست که مهربانی و صمیمیت در بین آن‌ها وجود دارد که همواره این موضوع سبب افزایش جذب و نگهداری اعضا در این مرکز بوده است.

معصومه عباسی‌آزاد ادامه داد: تعامل مناسب بین اعضا، مربیان و اولیا سبب شده است همواره از سوی مدارس و اولیا تقاضای همکاری با مرکز شماره دو وجود داشته باشد که این امر سبب افزایش جذب و نگهداری اعضا در این مرکز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای آشنایی اولیا با فعالیت‌های کانون، سال گذشته جلسات اولیا و مربیان مدارس همجوار، در این مرکز برگزار شد که در این جلسه علاوه براین که اولیای دانش آموزان با فعالیت‌های انجام گرفته در کانون آشنا شدند در این جلسه شاهد رضایت اولیایی بوده‌ایم که فرزندان آن‌ها از اعضای کانون بودند و سایر اولیا را به ثبت‌نام فرزندان خود در کانون تشویق می‌کردند که قطعا این گونه فعالیت‌ها در سال‌جاری نیز انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان