۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین دولتمردان تدابیر رهبری را در پرهیز از خام‌فروشی جدی بگیرند/ با سیاست‌بازی مشکلات کارگری کشور حل نمی‌شود
کد خبر: ۱۷۴۷۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۰ ساعت: ۱۷:۲۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

دولتمردان تدابیر رهبری را در پرهیز از خام‌فروشی جدی بگیرند/ با سیاست‌بازی مشکلات کارگری کشور حل نمی‌شود

امام جمعه قزوین با بیان اینکه دولتمردان تدابیر رهبری را در پرهیز از خام‌فروشی جدی بگیرند، گفت: هرچقدر دولتمردان بجای پرداخت به حل مشکلات اقتصادی به باندبازی و سیاست بازی ورود پیدا کنند، به جامعه لطمه وارد می‌شود.

دولتمردان تدابیر رهبری را در پرهیز از خام‌فروشی جدی بگیرند/ با سیاست‌بازی مشکلات کارگری کشور حل نمی‌شود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های عبادی- سیاسی این هفته شهر قزوین با اشاره به مناسبت عملیات بیت المقدس در سال 61 اظهار کرد: هر مرحله این عملیات‌ها در دوران دفاع مقدس رعب و وحشتی بر دل دشمنان ما می‌انداخت.
وی در ادامه افزود: کربلای یک و دو، والفجر سه و چهار و عملیات‌های مختلف رمز موفقیت رزمندگان ما بود؛ اما عده‌ای امروز با برجام یک و دو و 3 به دنبال گرفتن تفکر جهادی آن دوران هستند.
این خطیب نمازجمعه اذعان کرد: در دوران جنگ با داشتن عملیات‌های مختلف عزت برای کشور می‌آفریدیم؛ نکند با برجام‌های مختلف افتخارات ایران اسلامی دچار آسیب شود؟ خواسته ملت ایران این است که مسئولین نظام ادبیات خود را با ادبیات انقلاب، دفاع مقدس، قرآن و نهج البلاغه و ائمه(ع) و ادبیات حسینی و شهدا هماهنگ کنند.
وی ادامه داد: ادبیات دینی برای ما هر روز عزت و افتخار جدیدی را به وجود آورده است مردم انتظار دارند مسئولین نگاه عادی به ادبیات دینی و انقلابی ما نداشته باشند.

همت همه مسئولان باید حل مشکلات کارگری باشد

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مناسبت روز کارگر اذعان کرد: امام راحل می‌فرمود:" خدا هم کارگر است"، یعنی که ما نباید کارگری را به قشر خاصی محدود کنیم بلکه کارگران افراد زحمت کشی هستند که چند وظیفه نسبت به آنها وجود دارد.
وی اضافه کرد: یک وظیفه نسبت به کارگران به مسئولان نظام و دولت برمی‌گردد که دولتمردان باید با ایجاد اشتغال چرخ اقتصاد را بچرخانند تا جامعه از رکود خارج شود.
عابدینی افزود: فقط بیان اینکه ما از رکود خارج شدیم اقدام درستی نیست؛ زیرا با تعطیلی کارخانه‌ها و اخراج کارگران نمی‌توان این ادعا را کرد اگر ساخت و ساز و عمران متوقف شود این با خارج شدن از رکود منافات دارد.
وی گفت: هرچقدر دولتمردان بجای پرداخت به حل مشکلات اقتصادی به باندبازی و سیاست بازی ورود پیدا کردند به جامعه لطمه وارد می‌شود، همت همه مسئولان باید حل مشکلات کارگری باشد.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه دولتمردان تدابیر رهبری را در پرهیز از خام فروشی جدی بگیرند، ابراز کرد: ما مواد خام را به قیمت ناچیز صادر می‌کنیم و کارخانه‌های دیگر کشورها را فعال کرده و سرمایه ملی را در ارزان ترین قیمت به بیگانگان می‌دهیم و آنها همان فرآورده را به محصول تبدیل کرده و با قیمت کلان به ما می‌فروشند که خسارت خام فروشی برای ما سنگین است.
وی با بیان اینکه نظارت موثر به منظور ارتقای کمی و کیفی محصولات داخلی از وظایف دولت است، عنوان کرد: این موضوع هم از تاکیدات رهبری است و هم عقل حکم می‌کند مایختاج خود را از کالاها و تولیدات داخلی تامین کنیم.
این خطیب نمازجمعه تاکید کرد: پیش از برجام با وجود اینکه نفت کمتری می‌فروختیم اما سه برابر درآمد داشتیم؛ اما آمریکایی‌ها پس از برجام 2 میلیارد دلار از دارایی‌های ما را غارت کردند؛ این همان برجامی است که نام آفتاب تابان به آن می‌دادند و با وجود این همه خسارت سیاسی و مالی باز هم حرف از تعدد برجام می‌زنند.
وی تصریح کرد: یک سرِ ریسمان پوسیده برجام به‌دست شیطان است و عده‌ای می‌خواهند ریسمان‌های پوسیده دیگر را مطرح کنند و آن را به برجام یک بیفزایند و مردم را با این ریسمان پوسیده در چاه ظلم، جنایت و خیانت امریکایی‌ها بفرستند و ما وظیفه داریم این معانی و خسارت‌ها را یادآوری کنیم و اگر کوتاهی کنیم مسئول هستیم.

در جامعه دینی ما کسی را نداریم که خارج از فضای معلمی قدم بر‌دارد

امام جمعه قزوین گفت: همه دیدند که برجام تاکنون خسارت‌های زیاد مالی و سیاسی را به بار آورده و همانطور هم خسارت‌ها اضافه می‌شود و امریکایی‌ها پای خود را لای درب مذاکرات گذاشته‌اند تا در آینده و در انتخابات و سایر دوره‌ها هم امتیاز بگیرند و به ما خسارت‌های دیگر وارد نمایند.
وی با بیان اینکه مناسبت دیگر شهادت اندیشمند بزرگ اسلام علامه شهید مطهری است، بیان کرد: در همان ماه‌های ابتدایی پیروزی انقلاب دشمن صهیونیستی-آمریکایی به خوبی شناخت که چه جایگاهی را باید مورد هدف قرار دهد.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: ما انواع معلمان را داریم در خانواده پدر و مادر، در مدرسه مربیان این فضای آموزشی و در دانشگاه اساتید دانشگاه، رسانه‌ها نقش معلمی دارند، هنرمندان با هنر خود، نویسندگان با قلم خود و در جامعه دینی ما کسی را نداریم که خارج از فضای معلمی قدم بر‌دارد.
وی تاکید کرد: در جامعه دینی هر فردی باید دو نقش داشته باشد یک نقش معلمی و یک نقش متعلمی؛ شهید مطهری شخصیتی بود که همه عمر خود را به معلمی گذراند؛ معلم با عقل ما سروکار دارد و اگر معلمی به سبک شهید مطهری شد علاوه بر عقل با قلب ما نیز کار دارد.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مناسبت روز ملی خلیج فارس عنوان کرد: هر از چندی با توجه به زیاده خواهی و تهدید آمریکا و انگلیس برخی از کشورهای منطقه خلیج فارس سخنان بی ربطی درباره نام خلیج همیشه فارس مطرح می‌کنند.
وی در پایان اذعان کرد: خلیج فارس همیشه یک معنای توأمان دارد و این خلیج بدون نام ایران معنایی ندارد و اقتدار ایران اسلامی عاملی برای ایجاد امنیت کشورهای این منطقه فراهم کرده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان