۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین شاه‌بیت اقتصادمقاومتی اداره اقتصاد توسط مردم است
کد خبر: ۱۷۴۶۲۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

شاه‌بیت اقتصادمقاومتی اداره اقتصاد توسط مردم است

استاندار اردبیل گفت: شاه‌بیت اقتصاد مقاومتی، اداره‌کردن اقتصاد توسط مردم است.

شاه‌بیت اقتصادمقاومتی اداره اقتصاد توسط مردم است

استاندار اردبیل گفت: شاه‌بیت اقتصاد مقاومتی، اداره‌کردن اقتصاد توسط مردم است.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه اردبیل، مجید خدابخش در همایش تجلیل از کارگران نمونه بسیجی اردبیل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر، با اشاره به سیاست‌های 24 گانه اقتصادمقاومتی، اظهار کرد:

وی، اقدام به تولید داخلی و ارزش قائل شدن برای آن در مصرف بسیار مهم است، افزود: ایجاد کارخانجات و سرمایه‌گذاری در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و دامداری و دامپروری باید مورد توجه قرار گیرد.

خدابخش، تولید نرم‌افزار در حوزه آی‌سی‌تی و تورگردانی را به نوعی سرمایه‌گذاری، اشتغال، کار و تولید دانست و تصریح کرد: با توجه به روابط ایران و روسیه و تحولات منطقه، اکنون فرصت طلایی برای ایران جهت صادرات محصولات کشاورزی و لبنی به روسیه است.

استاندار اردبیل با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های اخیر در استان اردبیل، تصریح کرد: اراضی پایاب سدخدافرین در پارس‌آباد و بیله‌سوار 40 هزار هکتار از اراضی دیم را به آبی تبدیل می‌کند و در این راستا با مذاکره با سرمایه‌گذاران، کشت‌و‌صنعت‌های جدید با اشتغالزایی 50 هزار نفر ایجاد خواهد شد.

استاندار اردبیل از کلنگ‌زنی گاوداری 5000 راسی در منطقه مغان با حضور وزیر جهادکشاورزی طی هفته آتی در مغان خبر داد و افزود: اردبیل دارای چهار پهنه معدنی است که در هر چهار پهنه به نتایج امیدبخشی رسیده‌ایم و تا شهریور سال‌جاری پروانه کشف آنها صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 126 کارخانه در شهرک‌های صنعتی استان تعطیل هستند، گفت: تلاش می‌کنیم حداقل 50 درصد این تعداد را در سال‌جاری فعال کنیم.

حسین منوری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز با بیان اینکه کارگران باید به رعایت انضباط کاری اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، گفت: کارفرمایان نیز باید در پرداخت حق و حقوق و مطالبات کارگران دقت کنند و مطالبات آنها را سرموعد مقرر پرداخت نمایند.

وی، رعایت وجدان کاری و کاهش حوادث ناشی از کار و در جریان کار را مهم دانست و افزود: رفاه کارگران و ایجاد زمینه شغلی مطلوب برای آنها از اهداف این اداره کل است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان