۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین استان قزوین به ۳۴۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد
کد خبر: ۱۷۴۱۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۹ ساعت: ۱۶:۲۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

استان قزوین به ۳۴۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به کمبود ۳ هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی در استان از احداث دو بیمارستان یک هزار تختخوابی و ۷۰۰ تختخوابی در قزوین خبر داد.

استان قزوین به ۳۴۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، منوچهر مهرام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین دارای 15 بیمارستان است که شامل یک بیمارستان خیریه در الوند، 4 بیمارستان خصوصی در شهر قزوین، 2 بیمارستان تامین اجتماعی در شهرهای قزوین و تاکستان و 8 بیمارستان وابسته به دانشگاه می‌باشد.

وی افزود: از 8 بیمارستان وابسته به دانشگاه یک بیمارستان در بوئین زهرا و تاکستان و 6 بیمارستان در قزوین است که فقط 2 بیمارستان شهید رجایی و ولایت در تملک دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به شاخص‌های تعیین شده مبنی بر اینکه به ازاء هر یک هزار نفر جمعیت در یک منطقه 2.6 تخت وجود داشته باشد استان قزوین با مشکل کمبود تخت بیمارستانی مواجه است.

وی تصریح کرد: هم اکنون میزان تخت فعلی استان قزوین نصف شاخص تعریف شده است و فقط یک هزار و 800 تخت بیمارستانی در استان وجود دارد که از این تعداد 975 تخت، دولتی و مابقی برای بخش خصوصی، خیریه و تامین اجتماعی و غیره است.

مهرام خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت فعلی استان، به 3 هزار و 400 تخت نیاز داریم اما پیش بینی می‌شود برای 15 تا 20 سال آینده به 3 هزار و 650 تخت نیاز خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: بر این اساس اگر یک هزار و 800 تخت دیگر در استان تامین شود با توجه به شاخص‌های تعیین شده در 20 سال آینده به عدد مورد نیاز خود دست خواهیم یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با تاکید بر نیاز استان به احداث بیمارستان بیان کرد: بر اساس جمعیت ساکن نباید ارائه خدمت داشته باشیم زیرا قزوین، استانی مهاجر پذیر و دانشجو خیز است لذا بخش عمده‌ای از خدمات ارائه شده به افراد غیر ساکن استان صورت می‌گیرد بنابراین با احداث بیمارستان مشکل کمبود تخت بیمارستانی نیز رفع می‌شود.

وی ادامه داد: ما به شکل جدی به دنبال جبران این کمبود هستیم که بخش خصوصی تقاضای احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی داشت و با مساعدت استانداری و زمینی که راه و شهرسازی در اختیار این بخش قرار داد مقدمات انجام کار انجام شد.

مهرام اضافه کرد: در ادامه احساس شد اهداف بخش خصوصی کمی از اهداف بخش دولتی متفاوت است بنابراین تصمیم گرفته شد تا بیمارستان 700 تختخوابی دیگری متناسب با اهداف دانشگاه علوم پزشکی در استان قزوین احداث شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان