۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تولید گیاهان دارویی استان فارس تا پایان سال ۵ برابر می شود
کد خبر: ۱۷۴۱۴۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تولید گیاهان دارویی استان فارس تا پایان سال ۵ برابر می شود

رییس دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: برنامه این است تا تولید در حوزه گیاهان دارویی را تا پایان سال ٩٥ به پنج برابر تولیدات اول سال افزایش دهیم.

تولید گیاهان دارویی استان فارس تا پایان سال ۵ برابر می شود
ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان با اشاره به شیوع بیماری های غیرواگیر در استان فارس بیان كرد: ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون بالا و سرطان در استان فارس شایع است؛ به طوری كه ٤٢ درصد مرگ و میر به علت بیماری های قلبی عروقی، ١٨ درصد به علت تصادفات و ١٠ درصد به علت سرطان رخ می دهد.

وی راه اندازی مراكز جامع سلامت را یكی از اقدامات برای كنترل این عوامل خواند و گفت: سعی داریم مراكز جامع سلامت را فعال كنیم تا با مشاوره رژیم غذایی، كاهش مصرف دارو، مسائل روحی و روانی، مبارزه با اعتیاد و سیگار، به سمت كنترل این بیماری ها گام برداریم؛ از طرفی ارشاد پزشكانی كه بیش از حد كورتون و آنتی بیوتیك تجویز می كنند نیز در دستور كار است.

رییس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در خصوص تقویت تولیدات گیاهان دارویی تصریح كرد: قصد داریم با همكاری جهاد كشاورزی و راهنمایی كشاورزان توسط بخش خصوصی، تولید گیاهان دارویی را تقویت كنیم و اساتید و هیئت علمی را برای راه اندازی كارخانه های فرآورده های گیاهی ترغیب كنیم.

وی ادامه داد: برنامه بر این است تا تولید در حوزه ی گیاهان دارویی را تا پایان سال ٩٥ به پنج برابر تولیدات اول سال افزایش دهیم.

ایمانیه تصریح كرد: تمركز روی تولید گیاهان دارویی، در بحث صرفه جویی در مصرف آب و افزایش صادرات كمك كننده است.

ایمانیه اقدامات مربوط به كاهش تصادفات را نیز با اهمیت دانست و افزود: با همكاری راه و شهرسازی، پلیس راه، قوه قضاییه، پزشكی قانونی و اورژانس هر هفته جلساتی با محوریت چگونگی كاهش تصادفات، برگزار می شود.



انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان