۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تقدیر «آیت‌الله تسخیری» از مترجم کتاب صحیفه سجادیه به زبان کرواتی
کد خبر: ۱۷۴۱۲۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تقدیر «آیت‌الله تسخیری» از مترجم کتاب صحیفه سجادیه به زبان کرواتی

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام از خدمات «سعاده کانسو» مترجم کتاب شریف صحیفه سجادیه تقدیر کرد.

تقدیر «آیت‌الله تسخیری» از مترجم کتاب صحیفه سجادیه به زبان کرواتی

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام از خدمات «سعاده کانسو» مترجم کتاب شریف صحیفه سجادیه تقدیر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر صبح قزوین ( صبح قزوین )، آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام و هیئت همراه در ادامه سلسله برنامه سفر خود به زاگرب، در نشستی با حضور ایرانیان مقیم، کارکنان نهادهای جمهوری اسلامی و تعدادی از شیعیان مقیم زاگرب از خدمات «سعاده کانسو» مترجم کتاب شریف صحیفه سجادیه تقدیر کرد.

در این نشست، آیت‌الله تسخیری، ترجمه کتاب صحیفه سجادیه را یادگاری ماندگار برای مسلمانان کرواسی بیان کرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در این دیدار با برشمردن ویژگی‌های ارزشمند حیات اجتماعی و مذهبی جامعه اسلامی کرواسی، از همکاری عادلانه و بدور از تبعیض دولت این کشور تشکر و اظهار کرد: تعامل دولت با مسلمانان کرواسی، مهمترین عامل رشد استعدادهای مسلمانان این کشور است.

سپس، «سعاده کانسو» لبنانی الاصل و از جراحان قلب در کرواسی، تقویت نشر معارف اهل البیت(ع) در عرصه جهانی را امری بسیار مهم و با اهمیت خواند.

وی بنیانگذار موسسه امام موسی کاظم (ع) در کرواسی است و تاکنون بیش از 15 کتاب ارزشمند از زندگی و سیره عملی چهارده معصوم و نیز اثری ماندگار در خصوص اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) به زبان کرواتی ترجمه و منتشر کرده است.

کانسو آثار منتشره خود را هدایایی ناقابل به ساحت مقدس امام زمان (عج) بیان کرد.

وی در پایان سخنان خود، از آیت‌الله تسخیری به جهت حمایت و تقویت حوزه‌های فعالیت فرهنگی و اسلامی در کرواسی تشکر کرد .

در ادامه این دیدار که با حضور کاردار و کارکنان سفارت جمهوری اسلامی و همچنین سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان انجام شد، آیت‌الله تسخیری هدیه‌ای به رسم یادبود به مترجم کتاب شریف صحیفه سجادیه اهدا کرد.

بر اساس این گزارش، کنفرانس دو روزه «رهبران جوامع اسلامی اروپا»، به مناسبت یکصدمین سال رسمیت یافتن دین اسلام در قانون اساسی کرواسی از هفتم اردیبهشت‌ماه به مدت دو روز در محل مرکز اسلامی زاگرب و مرکز تئاتر ملی شهر زاگرب برگزار ‌شد؛ در این راستا آیت‌الله تسخیری و جمعی از رهبران مذهبی 14 کشور استرالیا، سوئد، اوکراین، بوسنی، ترکیه، مقدونیه، آلبانی، مجارستان، روسیه، بلژیک، نوروژ و انگلستان حضور داشتند و سخنرانی کردند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان