۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رابطه‌مان با آمریکا نباید الی‌الابد قطع باشد / برای محمود آقا احترام قائل نیستم / دولت خطا کند مقابلش می‌ایستیم/غارت دو میلیاردی ربطی به برجام ندارد
کد خبر: ۱۷۴۰۱۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

رابطه‌مان با آمریکا نباید الی‌الابد قطع باشد / برای محمود آقا احترام قائل نیستم / دولت خطا کند مقابلش می‌ایستیم/غارت دو میلیاردی ربطی به برجام ندارد

دبیرکل حزب مردمسالاری در خصوص رابطه با آمریکا گفت: هیچ‎کس فرش قرمز برای آمریکایی‎ها پهن نکرده است؛ البته معتقد هم نیستیم که الی‎الابد رابطه‌مان با آمریکا قطع باشد؛ باید برنامه‎ریزی کنیم و هر جایی که مصلحت و حکمت ملت ایران است به دنبال برقراری این رابطه باشیم.

رابطه‌مان با آمریکا نباید الی‌الابد قطع باشد / برای محمود آقا احترام قائل نیستم / دولت خطا کند مقابلش می‌ایستیم/غارت دو میلیاردی ربطی به برجام ندارد

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین از گرگان، مصطفی کواکبیان عصر امروز در همایش «بررسی پیام‎های انتخابات هفتم اسفند» که در تالار خلیج صبح قزوین پردیس علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: ما حامی دولت هستیم اما اگر خطا کند مقابلش می‎ایستیم و در این زمینه با کسی تعارف نداریم.

وی در خصوص ادعای برخی جریان‎های سیاسی اصلاح‎طلب مبنی بر اینکه همه مشکلات به جا مانده از دولت قبلی است، ادامه داد: بنده برای محمود آقا در زمان ریاست‎جمهوری‎اش احترام قائل بودم، اما اکنون احترام قائل نیستم.

دبیرکل حزب مردمسالاری خاطرنشان کرد: بنده معتقدم که برای رفع مشکلات فعلی باید برنامه داشته باشیم و هر کسی بخواهد مشکلات فعلی را به دولت قبل ارجاع دهد کار نادرستی است؛ اینکه آقای رئیس جمهور گفتند هر 100 روز گزارش می‎دهند باید ببینیم این وعده عملی شده یا نه که البته کار سختی نیست.

کواکبیان در خصوص رفع حصر نیز تصریح کرد: رفع حصر در دولت احمدی‎نژاد اتفاق افتاد؛ اکنون نیز باید رئیس شورای عالی امنیت ملی که حجت‌الاسلام روحانی در رأس آن است، در این زمینه تصمیم بگیرد؛ البته تمام مصوبات باید به تأیید مقام معظم رهبری برسد.

وی در خصوص رابطه با آمریکا گفت: هیچ‎کس فرش قرمز برای آمریکایی‎ها پهن نکرده است؛ البته معتقد هم نیستیم که الی‎الابد رابطه‌مان با آمریکا قطع باشد؛ باید برنامه‎ریزی کنیم و هر جایی که مصلحت و حکمت ملت ایران است به دنبال برقراری این رابطه باشیم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در خصوص غارت دو میلیاردی اموال ایران توسط آمریکا، عنوان کرد: دو میلیارد دلار را نوعی ارث می‎بینیم که این ظلم است و باید مقابله کرد تا استیفای حق‎مان صورت بگیرد؛ در شرایطی باید مقابله به مثل کرد و اگر نتوانیم حق‎مان را بگیریم از راه حقوقی باید این کار صورت بگیرد؛ این مسئله نیز هیچ ربطی به برجام ندارد؛ حتی اگر برجامی هم در کار نبود آمریکا می‎توانست این کار را بکند.

کواکبیان افزود: 6 تا 7 سال قبل این موضوع مطرح بود، اما دنبال محملی می‎گشتند که پولی در جایی گیرشان بیاید و دست روی آن بگذارند که این زمینه را دولت قبل به وجود آورده است و به برجام ربطی ندارد، بنابراین باید پیگیری شود تا مشکل حل شود.

وی تبیین کرد: ما در برجام به دنبال رفع تحریم‎ها، گشایش روابط اقتصادی و به رسمیت شناختن غنی‎سازی اورانیوم بودیم و هیچ وقت قبل از برجام آن را به رسمیت نمی‎شناختند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینکه این بی‎انصافی است که بگوییم برجام دستاوردی نداشته است، به نکات آماری اشاره کرد و افزود: پایان دولت میرحسین موسوی دلار 160 تومان بود، پایان دولت هاشمی رفسنجانی دلار 400 تومان شد، پایان دولت اصلاحات دلار به 800 تومان رسید؛ در دولت بعدی قاعدتاً باید دلار 2 هزار تومان افزایش می‌یافت نه 4 هزار تومان.

کواکبیان ادامه داد: دلار در این دولت به 3200 تومان رسیده است؛ این موضوع ملموس قضیه است؛ آماری نیست که اجانب و بیگانگان درست کرده باشند، ما حامی دولت هستیم، اما اگر خطا کند مقابلش می‎ایستیم و با کسی تعارف نداریم.

وی در خصوص مرز مشترک دو جریان اصولگرا و اصلاح‎طلب گفت: ما در کشور احزاب و جناح‎های مختلفی داریم؛ جناح‎ها اختلافاتی دارند، دعوا موقعی سر میز است؛ ما حاضریم همه میزها برای آنها باشد، اما کشور را درست اداره کنند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری اضافه کرد: در زمینه مشارکت برخی می‎گویند حضور مردم زینتی، فرمایشی، نمایشی و کوبیدن دهان استکبار جهانی است، اما ما موضوعیت قائل هستیم و معتقدیم اگر مردم نیایند حکومت مشروعیت ندارد، مشروعیت سیاسی حکومت وابسته به رأی مردم است.

کواکبیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث هسته‌ای مطرح کرد: اینکه فکر کنیم همه پیشرفت‎های هسته‎ای در زمان هشت سال دولت قبل رخ داده، دروغ است، به طوری که سایت نطنز در دولت اصلاحات تمام شد که ربطی به دولت قبل ندارد؛ 110 هزار مترمربع زیربنا در سه طبقه و 30 متر زیر زمین در سال 1382 طی سه ماه در نطنز ساخته شد.

وی اظهار کرد: اگر 256 سانتریفیوژ اولیه نبود، نمی‎توانستیم ادامه دهیم که این مقدار در دولت اصلاحات ساخته و بعد تکثیر شد و ما 19 هزار سانتریفیوژ در دوره احمدی‎نژاد به دست آوردیم، اما از نوع اول آن که هر سانتریفیوژ یک سو انرژی تولید می‎کرد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری ادامه داد: در برجام بحث کردیم که IR8 به دست آوریم که هر سانتریفیوژ 22 سو انرژی برای ما حاصل می‎کند، یعنی اگر 10 هزار تا سانتریفیوژ IR8 تولید کنیم می‎شود 220 هزار سو و اگر 100 هزار سانتریفیوژ IR8 داشتیم تازه 10 هزار سو می‎شد.

انتهای پیام/83001/ذ40

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان