۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین کاهش ۶۰ درصدی مرگ سقوط از ارتفاع کارگران کرمانی
کد خبر: ۱۷۳۹۸۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

کاهش ۶۰ درصدی مرگ سقوط از ارتفاع کارگران کرمانی

بازپرس شعبه هفتم(ویژه قتل) دادسرای عمومی و انقلاب شهر کرمان از کاهش ۶۰ درصدی مرگ ومیر ناشی از سقوط از ارتفاع با یک اقدام پیشگیرانه ساده خبر داد و گفت: شمار فوت‌شدگان به‌واسطه سقوط از ارتفاع در سال ۹۳ بیست نفر بوده اما این آمار در سال ۹۴ به ۸ نفر در استان کرمان کاهش یافته است.

کاهش ۶۰ درصدی مرگ سقوط از ارتفاع کارگران کرمانی

بازپرس شعبه هفتم(ویژه قتل) دادسرای عمومی و انقلاب شهر کرمان از کاهش 60 درصدی مرگ ومیر ناشی از سقوط از ارتفاع با یک اقدام پیشگیرانه ساده خبر داد و گفت: شمار فوت‌شدگان به‌واسطه سقوط از ارتفاع در سال 93 بیست نفر بوده اما این آمار در سال 94 به 8 نفر در استان کرمان کاهش یافته است.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه کویر، «حسین میرزابیگی» در جمع خبرنگاران، سنگ بنای تشکیل کارگروه پیشگیری از حوادث حین کار را آمار نگران‌کننده بالای مرگ و میر ناشی از حوادث حین کار دانست و افزود: امسال این طرح باشدت بیشتری در شهر کرمان اجرا خواهد شد و امیدواریم در آینده نزدیک نیز در سراسر استان اجرایی شود.

میرزابیگی با بیان این‌که سقوط از ارتفاع کارگران، بالاترین آمار مرگ و میر حین کار را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: کارگروه پیشگیری از حوادث حین کار در قالب هیئت عالی بازرسی قضائی حوادث ناشی از کار را با اولویت دادن به ساماندهی ایمنی کارگاه‌های ساختمانی آغاز کرده است که در این راستا 371 مورد بازرسی در سال 94 توسط اعضای این کارگروه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در قالب این بازدیدها 220 کارگاه ساختمانی به‌صورت موقت و با هدف رفع نواقص ایمنی از جمله عدم حفاظت‌گذاری طبقات فوقانی تعطیل شد که همه این کارگاه‌ها پس از برطرف کردن نقص بازگشایی شدند که ثمره شیرین این طرح در قالب آمار این‌گونه است که شمارفوت‌شدگان به‌واسطه سقوط از ارتفاع در سال 93 بیست نفر بوده اما این آمار در سال 94 به 8 نفر کاهش یافته است.

میرزابیگی تصریح کرد: کاهش 60 درصدی مرگ و میر با یک اقدام پیشگیرانه نچندان پیچیده، مویدی بر ضرورت تقویت اقدامات پیشگیرانه است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان