۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد مدیریت کتابخانه‌های دیجیتالی
کد خبر: ۱۷۳۹۴۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد مدیریت کتابخانه‌های دیجیتالی

مدیر گروه اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه امام رضا(ع) از پذیرش دانشجو در رشته مدیریت کتابخانه‌های دیجیتالی در مقطع کارشناسی‌ارشد این دانشگاه در سال آینده خبر داد.

پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد مدیریت کتابخانه‌های دیجیتالی

مدیر گروه اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه امام رضا(ع) از پذیرش دانشجو در رشته مدیریت کتابخانه‌های دیجیتالی در مقطع کارشناسی‌ارشد این دانشگاه در سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر صبح قزوین - منطقه خراسان، دکتر رداد با بیان اینکه ایده راه‌اندازی این گرایش در ایران و نیز تهیه سرفصل‌های آن برای نخستین بار در سال 1390 از سوی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) مطرح و انجام شد، اظهار کرد: این گرایش در قالب 32 واحد شامل درس‌های پایه ۱۰ واحد، درس‌های اختصاصی ۱۸ واحد و درس‌های اختیاری چهار واحدی ارائه می‌شود.

وی در خصوص وضعیت اساتید این گرایش در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: اساتید این رشته عمدتا از میان متخصصان علم اطلاعات و دانش‌شناسی هستند هرچند که در ارائه برخی از دروس از متخصصان سایر رشته‌ها ازجمله حوزه رایانه و فناوری اطلاعات نیز می‌توان بهره گرفت. در این گرایش برخلاف دیگر گرایش‌های علم اطلاعات و دانش‌شناسی، بعد فنی بسیار پررنگ‌تر است و تعدادی دروس با ماهیت فنی مهندسی ارائه می‌شود.

رداد تصریح کرد: در دانشگاه امام رضا(ع) در حال حاضر سه عضو هیأت علمی تمام‌وقت با مرتبه استادیاری مشغول به تدریس هستند که برخی از دروس مستقیما در حیطه تخصص آنهاست و برای برخی از دروس نیز از اساتید متخصص و با تجربه داخلی و کشوری در این حوزه دعوت به عمل خواهد آمد.

مدیر گروه اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه امام رضا(ع) در خصوص ظرفیت‌های دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برای ارائه این رشته عنوان کرد: دانشگاه امام رضا(ع) با توجه به ارایه رشته مهندسی کامپیوتر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد از زیرساخت فنی مناسبی در قالب آزمایشگاه‌ها و سایت‌های مجهز برخوردار است که این امتیاز خوبی برای برگزاری با کیفیت این گرایش در این دانشگاه محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: جدای از آن، وابستگی این دانشگاه به مجموعه عظیم آستان قدس رضوی امکان بهره‌گیری از امکانات خارج از دانشگاه همچون کتابخانه دیجیتالی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی را نیز فراهم می‌سازد که فرصت منحصر به فردی است که تنها در اختیار دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان