۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آخرین اخبار از وضعیت شیخ زکزاکی و همسرش در زندان / اجازه ملاقات به یکی از نزدیکان شیخ ابراهیم زکزاکی
کد خبر: ۱۷۳۸۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۹ ساعت: ۹:۵۶ ↗ لینک کوتاه

یکی از نزدیکان شیخ زکزاکی بیان نمود:

آخرین اخبار از وضعیت شیخ زکزاکی و همسرش در زندان / اجازه ملاقات به یکی از نزدیکان شیخ ابراهیم زکزاکی

مصطفی احمد از شاگردان و نزدیکان شیخ زکزاکی گفت: اینکه ما بدانیم دولت ایران برای آزادی شیخ زکزاکی اقدامی انجام داده اند نه چیزی دیده ایم نه موردی بوده است که بخواهم بگویم مربوط به ایران است. تنها شبکه خبری پرس. تی. وی یک هفته پیش برنامه گفتگو محور و مناظره ای داشت و مهمانان آن درباره شیخ صحبت کردند.

آخرین اخبار از وضعیت شیخ زکزاکی و همسرش در زندان / اجازه ملاقات به یکی از نزدیکان شیخ ابراهیم زکزاکی
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، با توجه به طولانی شدن مدت زمان دستگیری شیخ زاکزکی درحالی که از چند ناحیه تیر خورده و به شدت  آسیب دیده و مجروح شده بود اخبارهای ضد ونقیضی هربار از وضعیت شیخ به گوش می رسد و در فضای رسانه های حقیقی و مجازی منتشر می شود که نگرانی هایی را درباره این عالم بزرگ شیعه  و رهبر دینی و فکری ملت نیجریه بیشتر می کند. برهمین اساس خبرنگار پایگاه 598 با مصطفی احمد از شاگردان و نزدیکان شیخ زکزاکی گفتگویی داشته است که در ادامه می آید.

خبرهایی زیادی  منتشر شده مبنی برای این که شیخ زاکزاکی در شرایط بسیار بدی قرار دارد و بینای خود را از دست داده است؟

من نمی دانم این اخبار را از کجا می آورند درحالی که به غیر از ما که در ایران و نیجریه در تردد هستیم هر انچه می دانیم  بازگو می کنیم رسانه ها اجازه ارتباط با شیخ و اطلاع رسانی ندارند. خدا را شکر شیخ چشمانش می بیند. چشم راست ایشان که کنارش تیر خورد بود مشکل بینایی دارد اگر انشالله تلاش ما برای ازادی به زودی محقق شود حتما برای درمان آن اقدام خواهیم کرد.

شما دکتر ایشان را دیده اید چه نظری دارد؟

البته دکتر از طرف خود دولت و ارتش است فقط در حدی اقدام می کند که دستور دارد کار زیادی برای درمان انجام نمی دهد.

 دولت در خصوص زندانیان زاریا اقدامی نکرده است؟

 متاسفانه حدود 300 زندانی داریم که در شرایط خوبی قرار ندارند حتی یک هفته پیش دولت محلی فرمان داد تا 50 تن از زندانیان اعدام شود لیست انها هم به عنوان محکومین در رسانه های نیجریه منتشر شد.

شیخ یا خانواده ایشان هم در لیست است؟

خوشبختانه جرات نکردند این کار را انجام بدهند و شیخ به همراه همسرش توسط بخش اطلاعات دولتی محبوس هستند.

در حال حاضر شرایط جسمی شیخ چگونه است؟

به نسبت اول که دستگیر شد وضع بهتری دارد ولی نه اینکه بگوییم در شرایط مطلوب وسلامت است و نه آنگونه که اخبار و شایعات درباره ایشان منتشر شده به هرحال با بدن زخمی و ناراحتی چشم راست دراین مدت طولانی نمی توان شرایط خوبی برای شیخ دانشت اما خدا را شکر به نسبت اوایل دستگیری  بهتر هست.

شکنجه  یا آزار فیزیکی هم می شود؟

شیخ بارها دستگیر شده ولی هیچ وقت از وضعیت زندان و شرایطی که داشته حرفی نزده است ما بعدها از اطرافیان متوجه شدیم که مورد آزار و اذیت بوده است. مثلا یک بار درزندانی زیر اب حبس بود به مدت دوسال که شکنجه هم می شد، ولی خود شیخ حتی یک بار هم برای ما تعریف نکرد. نمی دانم چرا ولی دوست ندارد از این چیزها بگوید به خصوص حالا که با ایام ماه رجب مصادف است و شیخ همیشه این ماه روزه دار است از زمانی که بیاد دارم شیخ زاکزاکی دوماه رجب وشعبان را مانند ماه رمضان کامل روزه می گرفته وعبادت و تهجد دارد امیدواریم که با وجود جراحت و مشکلاتی که دارد تا آزادی سلامتی ایشان حفظ شود.

همسر ایشان در چه  وضعیتی است؟

ایشان قبل ازاین قرار بود آزاد شود ولی قبول نکرد و حالا با شیخ یک جا زندانی هستند اما ایشان هم براثر اصابت تیر جراحت دارد و زخمی است.

به غیر از دکتر که خبرهایی به شما می دهد منبع خبری دیگری هم دارید؟

تازگی گاهی اجازه ملاقات به نزدیکان می دهند هرچند کوتاه است ولی خداروشکر می توانیم کمی از وضعیت شیخ مطلع شویم. از جمله یکی از نمایندگان شیخ که فردی معتمد و مقبول به نام عبدالرحمان است درخصوص وضعیت ایشان مطلع شدیم. دادگاه شیخ هم با تلاش وکیل همچنان برقرار است که از آن طریق اخباری به ما می رسد. 

چرا هنوز رسانه های نیجریه اجازه فعالیت دراین باره را ندارند؟

اغلب رسانه ها دولتی هستند و تابع نظام حاکم عمل می کنند اجازه ندارند دراین باره خبر یا مطلبی کار کنند مگر مواردی که با صلاحدید دولتی باشد.

دراین مدت ایران چه اقداماتی کرده است؟

نمی دانم شاید بین دولتها کارهایی شده ولی اینکه ما بدانیم اقدامی انجام داده اند نه چیزی دیده ایم نه موردی بوده است که بخواهم بگویم مربوط به ایران است. تنها شبکه خبری پرس. تی. وی یک هفته پیش برنامه گفتگو محور و مناظره ای داشت و مهمانان آن درباره شیخ صحبت کردند.

انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان