۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین عدالت جهانی با دوستی با آمریکا و اسرائیل محقق نمی‌شود/ طلبه‌ها و حوزه‌های علمیه انقلابی باشند
کد خبر: ۱۷۳۸۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۹ ساعت: ۹:۴۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

عدالت جهانی با دوستی با آمریکا و اسرائیل محقق نمی‌شود/ طلبه‌ها و حوزه‌های علمیه انقلابی باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که سازش با ستمگران و بی‌تفاوتی نسبت به مظلومان هدف انقلاب نیست، گفت: آن‌هایی که در پی دوستی با امریکا و استکبار جهانی هستند از انقلاب و اهداف والای آن فاصله گرفته‌اند.

عدالت جهانی با دوستی با آمریکا و اسرائیل محقق نمی‌شود/ طلبه‌ها و حوزه‌های علمیه انقلابی باشند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان در دیدار طلاب تاکستانی که در حوزه علمیه تاکستان برگزار شد، با بیان این‌که ماه رجب، شعبان و رمضان مقدمه‌ای برای شب قدر و فصل بهار معنوی هستند، اظهار کرد: حجم و نوع دعاها در ماه مبارک رجب زمینه را برای ورود به ماه شعبان فراهم می‌کند و در ماه مبارک شعبان و بیشتر ماه رمضان نیز دعاها به همین کیفیت، انسان را برای ورود به شب قدر آماده می‌کنند.
وی با بیان اینکه سال انسانی، لیله القدر است و سال‌های تجاری، خمسی و تحصیلی وسیله سال انسانی هستند، تصریح کرد: در لیله القدر اول با خدا ارتباط برقرار می‌کنیم و ارتباط با خدا بدون استفاده از سایر ماه‌ها و روزهای سال امکان‌پذیر نیست و باید در تمام طول سال برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم.
امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: ادبیات قرآن تأکید و اصرار دارد که تنها یک شب در طول سال شب قدر است و همه روایات هم بر این مهم تأکید و اصرار دارند.

طلبه‌ها و حوزه‌های علمیه باید انقلابی باشند


نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه طلبه‌ها و حوزه‌های علمیه باید انقلابی باشند، افزود: امام خمینی (ره) که قیام کردند خیلی‌ها جلوس کردند و کاری به قیام ایشان نداشتند و این‌طور نبود که در آن زمان همه طلبه‌ها انقلابی بودند.
وی اضافه کرد: برخی از طلبه‌ها نه تنها از قیام امام حمایت و پشتیبانی نکردند، بلکه با ایشان مخالفت هم کردند و اصلاً کار امام را تحویل نگرفتند.
عابدینی بیان کرد: با وجود مخالفت‌هایی که با معمار کبیر انقلاب اسلامی صورت گرفت اما مردم به برکت عزم الهی، خدایی و ولایت مداری، صداقت و درستی، شجاعت و اخلاص امام (ره)، با ایشان همراه شدند.
امام‌جمعه قزوین گفت: خداوند فرموده آن کسانی که حقیقتاً اهل ایمان هستند و تنها نان ایمان را نمی‌خورند و هر عملی که با نیت جلب رضای خدا، صداقت و ایمان همراه شود را انجام می‌دهند، صاحب برکت خواهند شد و طبق وعده الهی، خداوند محبت چنین انسان‌هایی را در دل دیگران قرار می‌دهد.
وی اظهار کرد: انقلابی بودن وسیله است و همین که ما اهداف قرآنی را بفهمیم و اهداف دینی را بشناسیم انقلابی خواهیم بود و اگر این اهداف را به خوبی درک نکنیم نمی‌توانیم انقلابی بمانیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: انقلابی بودن عمل به دستورات الهی است و به‌عنوان نمونه خدای متعال می‌گوید پیغمبران الهی آمدند تا عدالت جهانی محقق شود و عدالت جهانی با دوستی با امریکا، اسرائیل محقق نمی‌شود؛ بلکه با دشمنی با آن‌ها تحقق می‌یابد.
عابدینی بیان کرد: آن‌هایی که در پی دوستی با امریکا و استکبار جهانی هستند از انقلاب و اهداف والای آن فاصله گرفته‌اند.

سازش با ستمگران و بی‌تفاوتی نسبت به مظلومان هدف انقلاب نیست

وی با تأکید بر اینکه سازش با ستمگران و بی‌تفاوتی نسبت به مظلومان هدف انقلاب نیست، افزود: یکی از اهداف والای انقلاب کمک و یاری مستضعفین عالم (مسلمان و غیر مسلمان) است و این هدف در راستای دستورات دینی و الهی قرار دارد.
امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: هر کسی ایمان و عمل صالح داشته باشد، زنده و پویا می‌شود و خداوند محبت او را در دل دیگران قرار می‌دهد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: با اسم و رسم کارها پیش نمی‌رود و ضروری است برای رسیدن به اهداف والای الهی و انسانی با ایمان و عمل صالح همراه باشیم و در صورت این اتفاق خداوند شبکه‌ای از محبت را بین ما و توده‌های مردم ایجاد می‌کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان