۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین توجه به رسالت فرهنگی، معنوی و ایمانی باید وجه مشترک همه مسئولان قزوین باشد
کد خبر: ۱۷۳۴۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۸ ساعت: ۱۱:۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان:

توجه به رسالت فرهنگی، معنوی و ایمانی باید وجه مشترک همه مسئولان قزوین باشد

نماینده ولی فقیه در استان گفت: مسئولان فرهنگی و دینی برای انجام کارهای فرهنگی باید به فرهیختگان، مدیران و شخصیت‌های تأثیرگذار جامعه دل‌بسته باشند چرا که رسالت در حوزه فرهنگی، معنوی و ایمانی، وجه مشترک همه مسئولان است.

توجه به رسالت فرهنگی، معنوی و ایمانی باید وجه مشترک همه مسئولان قزوین باشد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان امروز(چهارشنبه) در جلسه شورای اداری استان قزوین که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در جامعه دینی حیطه وظیفه فرهیختگان، مدیران و شخصیت‌های تأثیرگذار جامعه تنها به مسئولیتی که برعهده گرفته‌اند خلاصه نمی‌شود و مدیریت فرهنگ و معنویت جامعه نیز برعهده آن‌ها قرار دارد.
وی تصریح کرد: مسئولان فرهنگی و دینی برای انجام کارهای فرهنگی باید به فرهیختگان، مدیران و شخصیت‌های تأثیرگذار جامعه دل‌بسته باشند چرا که رسالت در حوزه فرهنگی، معنوی و ایمانی، وجه مشترک همه مسئولان است.
امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند خطاب به اهل ایمان فرموده تقوای الهی پیشه کنید و با صادقین همراه شوید زیرا اگر این مسیر را انتخاب کنید مقصدتان بهشت خواهد بود اما اگر با صادقین همراه نشوید سرنوشت نامعلومی خواهید داشت.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: خداوند فرموده در میان مؤمنان بزرگان و مردانی هستند که صادقانه پای عهد و پیمان خود با خداوند ایستادند و شهدا از جمله مردان و بزرگانی بودند که رسالتشان را به خوبی به انجام رساندند.
وی ادامه داد: آن‌هایی که اهل صداقت و راستی هستند وظایف‌شان را به درستی انجام داده و منتظر پیروزی، موفقیت، رحمت خدا، نزول برکات الهی، توجهات ویژه و الهامات معنوی خدای متعال هستند و این نگاه قرآن به اهل صداقت است.
عابدینی یادآور شد: امام علی (ع) به‌عنوان رجلی بزرگ، بی‌نظیر، برجسته و پرورش یافته پیامبر (ص) با کلام شیوای خود در نهج‌البلاغه اصل صداقت را می‌پرورد و آن‌ها را به حرف می‌آورد تا اسرار صداقت آشکار شود.
امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: امام علی (ع) اصل صداقت را تنها مختص مسلمانان نمی‌دانست و معتقد بود زندگی در جامعه بشری بدون اصل صداقت امکان‌پذیر نخواهد بود و هر کسی به هر مقصدی که می‌خواهد برسد تنها با صداقت امکان پذیر است و اگر راه دیگری را برگزیند هرگز به موفقیت دست پیدا نخواهد کرد.
وی اضافه کرد: امام علی (ع) فرموده‌اند من چیزی نگهدارنده تر از صداقت نمی‌شناسم و محکم‌ترین و مطمئن‌ترین وسیله برای رسیدن به مقصد، صداقت است و هر کسی که این قوانین را بشناسد و بداند که کنش‌های ما چه واکنشی در عالم خواهد داشت، سراغ غدر، حیله، نیرنگ، نفاق، دروغ و درویی نخواهد رفت.

اقدام بر مبنای ارزش‌های الهی و دینی، امتیاز امام علی (ع) بود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: آن‌هایی که در پشت صحنه به گونه‌ای دیگر هستند و رفتاری متفاوت دارند اهل حیله و نیرنگ هستند و دو شخصیتی زندگی می‌کنند. چنین انسان‌هایی هیچگاه رشد نکرده و اثر مثبتی در جامعه نخواهند داشت و مورد لعن و نفرین خدای متعال قرار خواهند گرفت.
عابدینی تصریح کرد: این عالم هوشیار است و در مقابل رفتار و نیات قلبی انسان واکنش نشان می‌دهد و اگر انسان باور و درک این مطلب را داشته باشد هرگز سراغ غدر، حیله، نیرنگ و دورویی نخواهد رفت.
وی با بیان این‌که امام علی (ع) از کسانی که حیله و نیرنگ معاویه را زرنگی به حساب می‌آوردند گلایه کرده‌اند، افزود: صداقت، ایمان و اقدام بر مبنای ارزش‌های الهی و دینی، امتیاز امام علی (ع) بود و یقیناً آینده جهان را تمدن علوی شکل خواهد داد.
امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: امام علی (ع) فرموده متأسفانه در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که اکثر مردمانش غدر، حیله و نیرنگ را زرنگی می‌دانند. امام علی (ع) هم آن گروهی که رذیلت و پستی غدر را زرنگی به حساب می‌آورند و هم آن کسانی که دست به غدر، حیله و نفاق می‌زنند نفرین کرده و فرموده مرگشان باد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: امروزه ارزش و مقام امام علی (ع) بیشتر از زمان آن حضرت شناخته شده است اما آن‌هایی که امروز ارزش و مقام امیرالمؤمنین (ع) را نشناسند، ظالم‌تر از آن‌هایی هستند که در زمان ایشان نمی‌شناختند؛ چرا که جامعه از منظر معنوی مترقی شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان