۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین از ابتکار مجسمه  های آهنی تا جذب گردشگر
کد خبر: ۱۷۳۲۹۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

از ابتکار مجسمه  های آهنی تا جذب گردشگر

هنرمند گیلانی با استفاده از ضایعات آهن و سیمان آثار زیبای هنری خلق کرد که همواره توجه گردشگران را به خود جلب می کند.

از ابتکار مجسمه  های آهنی تا جذب گردشگر

هنرمند گیلانی با استفاده از ضایعات آهن و سیمان آثار زیبای هنری خلق کرد که همواره توجه گردشگران را به خود جلب می کند.

در مسیر جاده «رشت - انزلی» بودم که در نزدیکی بقعه بی‌بی حوریه مجسمه های زیبایی از حیوانات توجه‌ام را جلب کرد که جلوی مغازه مکانیکی چیده شده بودند.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه گیلان، کمی پرس و جو مرا به مغازه آقای همتی خالق این آثار زیبای هنری کشاند تا در خصوص این مجسمه ها اطلاعات بیشتری کسب کنم.

«حمیدرضا همتی»، هنرمند سازنده این مجسمه های زیبا که به‌صورت کاملاً تجربی نسبت به ساخت این آثار هنری اقدام کرده است، با رویی گشاده از مغازه اش بیرون آمد و پاسخگوی پرسش‌هایم شد.

وی با بیان این‌که 31 ساله و دارای مدرک تحصیلی دیپلم است، افزود: 9 مجسمه با استفاده از ضایعات آهن و سیمان درست کردم و با استفاده از رنگ جلوه زیبایی به آن ها دادم تا سال های زیادی در مقابل باد و باران مصون بماند.

این هنرمند گیلانی با بیان این‌که از بچگی در کار سپرسازی بوده ام و هیچ تحصیلات آکادمیکی در زمینه ساخت سازه های هنری ندارم، گفت: با ذوق و سلیقه شخصی خودم این مجسمه ها را ساختم، حتی با استفاده از لاستیک های اسقاطی گلدان‌های زیبایی درست کرده ام، تنها هدفم این است که پس از مرگم اثری از من به یادگار بماند.

همتی با بیان این‌که این مجسمه های حیوانات را جلوی درب مغازه ام نصب کردم و همواره توجه عابرین را به خود جلب می کنند، ادامه داد: باتوجه به این‌که شهرستان بندرانزلی مقصد مسافران بسیاری است، گردشگران همواره نسبت به این مجسمه ها علاقه نشان می دهند و با آن عکس یادگاری می گیرند و گمان می کنند که این ها توسط سازمان زیباسازی شهرداری نصب شده اند.

وی با بیان این‌که خیلی خوشحالم که توانستم با استفاده از وسایل ضایعاتی و دور ریز و با صرف کمترین هزینه این مجسمه های زیبای حیوانات را بسازم، یادآور شد: ایده های زیادی در این زمینه دارم و اگر مسئولین با من همراهی کنند حاضرم با صرف کمترین هزینه ماموتی به طول پنج متر برای استقرار در میدان شهر بسازم تا سنت و آیین گیلان زمین را به نمایش بگذارد.

مجسمه آهنی

مجسمه آهنی

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان