۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اجرای ۲۰ طرح تحقیقاتی مشترک میان صندوق حمایت از پژوهشگران و دانشگاه خلیج فارس
کد خبر: ۱۷۳۱۰۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اجرای ۲۰ طرح تحقیقاتی مشترک میان صندوق حمایت از پژوهشگران و دانشگاه خلیج فارس

تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و دانشگاه خلیج فارس بوشهر به منظور اجرای ۱۰ طرح تحقیقاتی و ۱۰ طرح پسا دکتری به امضاء رسید.

اجرای ۲۰ طرح تحقیقاتی مشترک میان صندوق حمایت از پژوهشگران و دانشگاه خلیج فارس

تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و دانشگاه خلیج فارس بوشهر به منظور اجرای 10 طرح تحقیقاتی و 10 طرح پسا دکتری به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار علمی صبح قزوین ، این تفاهم‌نامه میان دکتر ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و دکتر عبدالمجید مصلح رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با هدف شناسایی سرمایه‌های علمی – پژوهشی کشور، برقراری ارتباط و حمایت از این قشر توانمند به امضاء رسید.

در حاشیه مراسم امضای این تفاهم‌نامه دکتر عبدالمجید مصلح در جمع خبرنگاران، همکاری در زمینه اجرای 10 طرح تحقیقاتی و 10 طرح پسادکتری در راستای سیاست‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی اعلام شده توسط دانشگاه خلیج فارس و صندوق را از موضوعات این تفاهم‌نامه نام برد و گفت: این تفاهم‌نامه همچنین در خصوص ایجاد لینک پرتال‌های دو مجموعه برای آگاهی از کارهای تحقیقاتی انجام شده و در دست انجام به امضاء رسیده است.

مصلح با تاکید بر این که اعتبارات مالی این تفاهم نامه به صورت مشترک توسط این صندوق و دانشگاه به نسبت 70 درصد صندوق و 30 درصد دانشگاه به منظور اجرای هر یک از طرح‌های تحقیقاتی مورد نظر تامین خواهد شد.

رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر، مدت اعتبار این تفاهم‌نامه را 5 سال ذکر کرد و یادآور شد: در صورت اتمام مدت اعتبار تفاهم‌نامه و عدم تمدید آن و یا خاتمه آن بر حسب مواد ذکر شده در این تفاهم‌نامه تمامی تعهدات پذیرفته شده بر اساس اسناد ارائه شده توسط طرفین اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این تفاهم‌نامه دانشگاه خلیج فارس بوشهر متعهد شده که داوری لازم در خصوص موضوع طرح تحقیقاتی و طرح پسا دکتری، استاد میزبان، پژوهشگر و خروجی هر طرح را انجام و طرح مورد تایید داور را همراه با مستندات داوری به صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران ارسال کند.

وی با تاکید بر این که پس از ارسال این طرح به صندوق داوری مجدد صورت نمی‌گیرد، اضافه کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه همچنین مقرر شده دانشگاه سهم خود را از اعتبارات طرح‌های تحقیقاتی مورد نظر را به صندوق اعلام و پرداخت کند و صندوق نیز پس از دریافت اعلام واریزی سهم دانشگاه نسبت به پرداخت سهم خود اقدام خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که در این تفاهم‌نامه دانشگاه متعهد شده تا آزمایشگاه‌های خود و در صورت نیاز مواد اولیه را در اختیار پژوهشگران قرار دهد، ادامه داد: دانشگاه همچنین موافقت کرده تا در تمامی طرح‌های تحقیقاتی موضوع این تفاهم‌نامه نام صندوق را به عنوان حامی در نتایج طرح‌های در دست اجرا ذکر کند.

مصلح با اشاره به تعیین تکلیف مالکیت فکری در طرح‌های اجرا شده با صندوق گفت: بر این اساس مالکیت فکری نتایج حاصل از طرح‌های تحقیقاتی اجرا شده مشترک و همچنین دانش فنی که جزئی از نتایج است به نسبت سهم‌های تعیین شده به طرفین تعلق خواهد گرفت.

به گفته وی، در صورت تشخیص مدیریت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران طی قراردادی جداگانه‌ کلیه‌ مالکیت معنوی و منافع حاصل از آن به دانشگاه واگذار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان