۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین هر فرد دیابتی ۱۳ سال پایان عمر خود را با ناتوانی زندگی می‌کند
کد خبر: ۱۷۳۰۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۷ ساعت: ۱۵:۴ ↗ لینک کوتاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان:

هر فرد دیابتی ۱۳ سال پایان عمر خود را با ناتوانی زندگی می‌کند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به عوارض ابتلا به دیابت گفت: ثابت شده که هر فرد دیابتی، ۱۳ سال پایان عمر خود را با ناتوانی زندگی می‌کند.

هر فرد دیابتی ۱۳ سال پایان عمر خود را با ناتوانی زندگی می‌کند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سعید اسکویی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در همایش سفیران سلامت که ظهر امروز(سه شنبه) در سالن اجتماعات كوثر برگزار شد با اشاره به بیماری دیابت، چاقی و عوارض آن اظهار کرد: انتظار می‌رود تا سفیران سلامت در مدارس با افزایش آگاهی خود نسبت به مسائل مربوط به حوزه سلامت درجهت انتقال آموزه‌ها به سایر دانش‌آموزان تلاش کنند.

مصرف قند و شکر در استان قزوین بیش از حد مجاز است

وی در ادامه یکی از راهکارهای پیشگیری از چاقی را خودمراقبتی و توجه به اصول صحیح تغذیه عنوان کرد و افزود: دنیای امروز، دنیای دانش و آگاهی است و همه افراد جامعه لازم است تا سطح اطلاعات خود را پیرامون مباحث مختلف از جمله موضوع مهم سلامت افزایش دهند.
اسکویی خاطرنشان کرد: پیش از انتخاب نوع و مقدار مصرف غذا در مورد عواقب آن در سلامتی بیندیشید و سپس تصمیم گرفته و با آگاهی رفتار کنید.
وی در ادامه با اشاره به مقادیر مصرف مواد غذایی خانواده در استان بیان کرد: هر فرد لازم است تا روزانه 95 گرم برنج مصرف کند در حالیکه این مقدار در استان قزوین 120 گرم است به عبارتی مردم استان بیش از مقدار نیاز برنج مصرف می‌کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: در خصوص میزان مصرف حبوبات نیز بدن هر فرد روزانه به 26 گرم از این مواد غذایی احتیاج دارد حال آنکه مقدار مصرف مردم استان 20 گرم در روز یعنی کمتر از میزان مورد نیاز است.
وی با اشاره به اهمیت میوه‌ و سبزیجات در سبد غذایی خانواده ادامه داد: میوه‌ و سبزیجات مفیدترین و طبیعی‌ترین منابع تغذیه انسان هستند، از این‌رو گنجاندن آنها در سبد غذایی روزانه خانواده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
اسکویی تاکید کرد: بدن هر فرد روزانه به مصرف 300 گرم میوه و سبزیجات نیاز دارد و این مقدار در میان مردم استان قزوین 274 گرم است همچنین هر فرد باید 250 گرم لبنیات در طول روز مصرف کند اما فقط 148 گرم استفاده می‌کند.
وی با بیان اینکه مصرف شکر و نمک در استان قزوین بیش از حد مجاز است، تصریح کرد: مصرف قند و شکر در استان قزوین روزانه 59 گرم و بیش از مقدار مناسب آن یعنی 40 گرم است.
این مسئول عنوان کرد: انرژی مورد نیاز هر فرد به صورت روزانه 2 هزار و 405 کیلوکالری است حال آنکه هر فرد قزوینی روزانه 2 هزار و 613 کیلوکالری انرژی دریافت می‌کند که 200 کیلوکالری بیش از میزان مورد نیاز است که به صورت سلول‌های چربی در بدن باقی می‌ماند و موجب چاقی می‌شود.
اسکویی عنوان کرد: چاقی در بزرگسالی مساوی با دیابت است و فشار خون و بیماری‌های قلبی و عروقی نیز از دیگر پیامدهای آن است همچنین ثابت شده که هر فرد دیابتی، 13 سال پایان عمر خود را با ناتوانی زندگی می‌کند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان