۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین برگزاری کنسرت توجیه شرعی و عقلی ندارد
کد خبر: ۱۷۲۸۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۷ ساعت: ۱۱:۳۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرحوزه علمیه قزوین:

برگزاری کنسرت توجیه شرعی و عقلی ندارد

مدیرحوزه علمیه قزوین عباسی مبنای فکری مسئولان در برگزاری کنسرت‌ها غیردینی است، بیان کرد: اگر در زندگی جوانان ما روی کنسرت خط قرمزی کشیده شود هیچ خللی به وجود نخواهد آمد چرا که هیچ فایده‌ای برای آن‌ها ندارد.

برگزاری کنسرت توجیه شرعی و عقلی ندارد
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: ما در جامعه‌ای اسلامی زندگی می‌کنیم که ادعای شیعه‌گری داریم پس باید برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را بر مبنای اصول دینی تنظیم نماییم.
وی افزود: اختلاط زن و مرد، عدم رعایت حجاب و گاها کشف حجاب در کنسرت‌ها با کدام یک از آموزه‌های دینی سازگاری دارد؟ کدام آیه قرآن کریم این اعمال را تفسیر می‌کند؟ کدام‌یک از معصومین(ع) چنین سیره‌ای داشته‌اند؟
مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه برخی از مسئولان دچار توهمات غرب گرایانه شده‌اند، گفت: برخی می‌خواهند فرهنگ فاسد کشورهای غربی و اروپایی را در قالب برنامه‌های فرهنگی بزک کنند و به خورد جامعه دهند.
این مسئول در ادامه افزود: توجیه می‌کنند که جوانان باید تخلیه روحی شوند اما تخلیه روحی به چه قیمتی است، به قیمت ترویج فساد و انحراف و دور شدن جوانان از انسانیت و تفکر انسانی؟ آیا جوانانمان را اینگونه می‌خواهیم جذب کنیم؟ این تفکرات غیر دینی باید اصلاح شود.
عباسی مبنای فکری مسئولان در برگزاری کنسرت‌ها غیردینی است، بیان کرد: اگر در زندگی جوانان ما روی کنسرت خط قرمزی کشیده شود هیچ خللی به وجود نخواهد آمد چرا که هیچ فایده‌ای برای آن‌ها ندارد.
وی ادامه داد: در هیچ کدام از آموزه‌های دینی ما این نیست که بخواهند به این نحو مردم را شاد کنند، هیچ‌گاه از راه شیطانی نشاط به دست نمی‌آید چرا که این شادابی نیست این ابتذال و فساد است.

فروپاشی بنیان خانواده زیر سایه فرهنگ غربی

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: افرادی که این کار را انجام می‌دهند از مسیر عقلانی و راه سلیمی که اسلام برای ما قرار داده خارج و دچار یک جنون فکری و اجتماعی غیراخلاقی شده‌اند لذا طبق مستندات دینی می‌توان پاسخ توجیهشان را داد.
این مسئول با اشاره به امربه معروف و نهی از منکر به عنوان راهکاری مناسب، توصیه کرد: در کشوری با حکومت اسلامی که می‌خواهیم زمینه حکومت عدل الهی امام زمان(عج) برقرار شود، نباید خودمان با دست خودمان دل امام زمانمان را خون کنیم.
وی تاکید کرد: افسردگی مردم قزوین شایعه‌ای بیش نیست چراکه تاکنون نظرسنجی میدانی به صورت کامل برای این مسئله ارائه نشده، بر فرض اگر افسردگی هم وجود داشته باشد آیا راه برطرف کردن آن کنسرت به شکل مبتذل است؟!
مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: برنامه‌هایی با زمینه فرهنگی غربی مانند کنسرت، اختلافات خانوادگی و برهم خوردن حریم‌های اجتماعی را به وجود می‌آورد که خود منشا افسردگی است.
عباسی در پایان ابراز کرد: اعلام اعتراض اقشار مختلف جامعه و دلسوزان دینی و رسیدگی مسئولان فرهنگی دلسوز و متعهد می‌تواند راه گشای این معضلات اجتماعی باشد.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان