۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حفظ و نگهداری یک نهضت و انقلاب، از انجام آن مهم‌تر است
کد خبر: ۱۷۲۷۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۷ ساعت: ۱۰:۴۰ ↗ لینک کوتاه

کارشناس دینی در چهارمین همایش مدافعان حرم قزوین:

حفظ و نگهداری یک نهضت و انقلاب، از انجام آن مهم‌تر است

کارشناس دینی مطرح کرد: حفظ و نگهداری یک نهضت و انقلاب، از انجام آن مهم‌تر است و حضرت زینب(س) پس از حادثه دهم محرم الحرام سال ۶۱ هجری، پیام رسا و مدبرانه خود را از دشت خونین کربلا برای مسلمانان ابلاغ کرد.

حفظ و نگهداری یک نهضت و انقلاب، از انجام آن مهم‌تر است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت‌الاسلام شیخ محمد دغانلو در چهارمین تجمع مدافعین حرم که دوشنبه شب(6 اردیبهشت) با حضور مداحان حسینیه اعظم زنجان در مسجد زینبیه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از دو جهت می‌توان افراد را مورد بررسی قرار داد نخست طایفه‌ای که در آن رشد پیدا کرده‌اند و دوم دورن مایه هر شخصی است.
وی افزود: حضرت زینب(س) دختر فاطمه الزهرا(س) که خود طوفانی است و این همان نسب نیک بوده که فردی از امام صادق(ع) می‌پرسد که باب حاجات شما کیست و امام می‌فرمایند مادرم زهرا(س).
این سخنران برجسته با اشاره به شخصیت باطنی حضرت زینب(س) و شجاعتی که این بانوی بزرگوار داشتند، تصریح کرد: راوی می‌گوید که غروب عاشورا یک نفر به درون خیمه‌ها می‌رفت و افراد را بیرون می‌آورد جلو رفتم و دیدم زینب(س) است که حضرت سجاد را در آغوش گرفته و بیرون می‌آورد و هیچ ترسی از آتش و خیمه‌های سوخته ندارد.
دغانلو ابراز کرد: روز عاشورا سر 18 تن از عزیزان حضرت زینب(ع) را جلوی چشمان آن حضرت سر بریدند امام سجاد(ع) از عمع جان خود پرسیدند که چرا نشسته نماز می‌خوانی؟ حضرت پاسخ دادند که به خاطر داغ عزیزانم نیست بلکه چند روزی است که آب و غذا نخورده‌ام و توان ایستادن ندارم.

رسالت حضرت زینب(س) در واقع گفتگوی امام حسین(ع) با نسل‌ها و تاریخ آینده است

این کارشناس مذهبی با اشاره به دیگر فضائل رفتاری حضرت زینب(س) عنوان کرد: این بانوی بزرگوار در مجلس یزید روشنگری‌ کرده و بدون هیچ ترس و ابایی حقایق را بیان می‌کردند.
وی خاطرنشان کرد: زينب(س) پس از عاشورا سه موضوع حساس سرپرستي از بازماندگان شهيدان، حمايت و نگهباني از امام وقت، حضرت امام سجاد(ع) و ابلاغ پيام شهيدان به مردم را برعهده گرفت و به خوبي آن را اجرا كرد.
این سخنران برجسته تاکید کرد: حفظ و نگهداری یک نهضت و انقلاب، از انجام آن مهم‌تر است و حضرت زینب(س) پس از حادثه دهم محرم الحرام سال 61 هجری، پیام رسا و مدبرانه خود را از دشت خونین کربلا برای مسلمانان ابلاغ کرد و آن را برای همیشه در تاریخ، زنده نگه داشت.
دغانلو یادآور شد: رسالت حضرت زینب(س) در واقع گفتگوی امام حسین(ع) با نسل‌ها و تاریخ آینده است چراکه حضرت زینب با سیره تبلیغی خود توانست صدای امام حسین و فریاد «هل من ناصر ینصرنی» را به مردم دنیا برساند.
وی در پایان گفت: اگر زینب(س) پیام کربلا را به تاریخ بازگو نمی‌کرد، کربلا در تاریخ می‌ماند و کسانی که به این پیام نیازمندند از آن محروم می‌مانند.
انتهای پیام/3009


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان