۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین روزی که آفتاب آمد+عکس
کد خبر: ۱۷۲۷۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

ده سالگی ورودت مبارک؛

روزی که آفتاب آمد+عکس

۲۵ اذر که بیاید ۱۰ سال از حضور به یادماندنی مقام معظم رهبری به استان قزوین می گذرد. حضوری که پر از خاطرات و لحظات ناب برای من و هم استانی هایم می باشد.

روزی که آفتاب آمد+عکس

صبح قزوین؛

 25 اذر هر سال برای هم استانی های ما در استان قزوین یادآور خاطره ای دلپذیر و به یاد ماندنی است.
چرا که در چنین روزی در سال 82 رهبر معظم انقلاب و مقتدای مسلمانان در این استان که به باب الجنه معروف است حاضر شدند و چشم دوستداران و ولایت مداران را به روی خود منور ساختند.

25 اذر امسال که بیاید 10 سال از این واقعه خوش و به یاد ماندنی می گذرد.

تاریخ را که ورق می زنیم می بینیم که این سفر ثمرات بی شماری را برای استان قزوین به همراه داشته و دارد.

مردم شهید پرور استان قزوین در چند روز مانده به ورود آقا در سال 82 زمینه ورود رهبر معظم انقلاب به این استان را فراهم کرده و با شور و شعف فراوان انتظار دیدار ایشان را می‌کشیدند.

گرماي مهر و محبت مردم متدين و انقلابي قزوين نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامي سرماي سخت اين شهر را در آن روز كمرنگ كرد و در پرتو استقبال وصف ناپذير مردم خونگرم قزوين از حضرت آيت الله خامنه اي امام و رهبر مسلمانان جهان، روزي به راستي پرشكوه در تاريخ پر افتخار اين شهر تاريخي آفريده شد.

A0369772

در 25 آذر 82 چه گذشت؟

تاریخ به یاد دارد که در چنین روزی اهالی باب الجنه که گنجینه فرهنگ ها می باشند، با شور و شعفی خاص و با شادمانی به خیابان ها آمده اند تا با ابراز احساسات خود به خاطر این دیدار تاریخی که روزها به انتظار آن نشسته بودند مقدم مولا و مقتدایشان را گرامی داشته و ارادت خود را به ساحت آن رهبر فرزانه اعلام نمایند.

مردم ولایتمدار این استان، اعم فارس، ترک، کرد و لر، مردان و زنان، جوانان و نوجوانان، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان، دانش آموزان و دانشجویان، بازاریان و اصناف، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم، فوج فوج به سمت مسیرهای تعیین شده در حرکت  بودند تا به صفوف استقبال کنندگان از رهبری بپیوندند.

کاروان های مختلف از شهرستانهای مختلف استان نیز در حالیکه پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی، پرده نوشته ها و پلاکاردهایی مزین به تمثال مقام معظم رهبری در دست داشتند به جمع استقبال کنندگان پیوستند.

حضور گسترده جوانان و نوجوانان در حالی که پیشانی بندهایی با نوشته لبیک یا خامنه ای  به سر داشته و عکس مقام معظم رهبری را بر سینه نصب کرده اند، در مسیرآیین استقبال از رهبری که حاکی از عشق و ارادت آنان به نظام اسلامی و رهبری است، بیش از هر چیز دیگری چشم نوازی می کرد.

1a5b92169354ae5dfbe9c252d12188ff

خلاصه در يك كلام قزوین منتظر بود.
بسياري با گل و اسپند به ميزباني اين ميهمان گرانقدر آمده اند و اين را همان گل ها و اسپنددانهاي موجود در دستانشان گواهي مي داد.

از ساعات اوليه صبح 25 آذر در حالی که هنوز آفتاب طلوع نكرده بود، مسيرهاي استقبال از مقام معظم رهبري در قزوین مملو بود از مردماني كه روانه خيابان ها شده بودند تا شايد دير گذشتن لحظه هاي انتظار را كمتر احساس كنند.

هر جا كه نگاه مي كردی اعم از پير و جوان، زن و مرد، كوچك و بزرگ و در مجموع همه و همه با يك هدف به سمت يك مقصد در حركت بودند، آن هم ديدار و بيعتي دوباره با رهبرشان از نزديک.

در دست هر يك از اين مشتاقان يا عكس رهبرشان را مي دیدی يا پلاكاردي كه بر روي آن عشق به رهبر و مقتدايشان با خطي خوش نگاشته شده بود.

43644_300_180

مردم با مهربانی بی‌صبرانه منتظر قدوم یار و امامشان بودند، پخش شیرینی و شربت کار همه روزه این مردم شده و چشمان خیره به آسمانشان با اشک شوق وصال همچنان عجین است، گویی بر لب همه این شعر است:

آب زنید راه را

هین که نگار می‌رسد

مژده دهید باغ را

بوی بهار می‌رسد

 اتومبيل حامل رهبر معظم انقلاب اسلامي در ساعت 50/9 دقيقه صبح وارد ميدان تهران قديم قزوين شد و اقيانوس بيكران مردم كه از ساعت ها قبل در انتظار ديدن ايشان بودند با امواج پرخروش تكبير هلهله و شادي، اتومبيل حامل رهبر انقلاب را در بر گرفت.

khamenei-sanandaj15

شور شوق قشرهاي مختلف مردم مومن و انقلابي قزوين براي ديدن حضرت آيت الله خامنه اي بگونه اي بود كه مسير 1 كيلو متري ميدان تهران قديم تا ميدان شهدا، در 45 دقيقه طي شد.

دراين استقبال بياد ماندني، اگرچه همه قشرهاي مردم حضور بسيار چشمگيري داشتند اما نوجوانان و جوانان پر طراوت نسل انقلاب به اين مراسم مردمي، روح تازه اي بخشيده بودند.

43651_300_180

رهبر معظم انقلاب پس از مراسم استقبال مردمي، به ديدار ده ها هزار نفر ديگر از مردم قزوين شتافتند كه در گلزار شهداي اين شهر، با شعارهاي انقلابي و ابراز احساسات پرشور، انتظار ديدن ايشان را مي كشيدند.

43657_300_180

خاطره 25 آذر قزوین همیشه ماندنی ست.
 قزوین می ماند و کلی خاطره خوب؛

مردم می مانند و یاد دیدار و طلوع آفتاب در شهرشان.

43656_300_180

43655_300_180

روحانیون و علما می مانند و آموزه اینکه چطور باید مرد خدا بود و دین را رواج داد.

خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان می مانند و آرزوهای خوب رهبر برای سلامتی و عاقبت به خیری آنها.

بسیجیان هستند و اینکه چطور برای آبادی و آزادی ایران زمین تلاش کنند و یک پارچه باشند.

دانشگاهیان و نخبگان می مانند و اینکه چطور آنچه می آموزند در راه خداو کشورشان به کار گیرند و ایران را از بیگانه ای بی نیاز کنند.

خانه های شهدا هنوز بوی حضور رهبر را دارد، هنوز شیرنی حضور مهمان عزیز در خانه آنها زیر زباشنان هست.

مزار شهدای قزوین می ماند و عطر حضور رهبر جانبازمان در گوشه گوشه این شهر عشاق.

emam-khamenei--2

سفر این رهبر فرزانه به استان قزوین خیر و برکت زیادی با خود به همراه داشت که از آن جمله می‌توان به تکمیل بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام این استان در آن سال و سال های بعد اشاره کرد.

با ورود رهبر معظم انقلاب به استان قزوین و تخصیص اعتبار به پروژه‌های نیمه‌تمام این استان، برخی از نیازهای فرهنگی، ورزشی، رفاهی و تفریحی مردم استان قزوین مرتفع شد که جای بسی شکرگذاری است.

و قزوینیان روزگاری جدید را بعد از ان روز آغاز کردند، روزگاری با حرکت تند به سمت پیشرفت و آبادانی و همه اینها به یمن حضور مولا و امام خوبان است و بس.

 انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان