۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حفر چاه غیرمجاز مانند کندن قبر برای فرزندانمان است
کد خبر: ۱۷۲۴۱۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

حفر چاه غیرمجاز مانند کندن قبر برای فرزندانمان است

مشاور فرهنگی اجتماعی وزیر نیرو با بیان اینکه حفر هر چاه غیرمجاز همانند کندن قبری برای فرزندانمان است، گفت: باید در چاه‌های مجاز هم تجدیدنظر صورت گیرد.

حفر چاه غیرمجاز مانند کندن قبر برای فرزندانمان است

مشاور فرهنگی اجتماعی وزیر نیرو با بیان اینکه حفر هر چاه غیرمجاز همانند کندن قبری برای فرزندانمان است، گفت: باید در چاه‌های مجاز هم تجدیدنظر صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین در همدان، ناصر شفق، دوشنبه 6 اردیبهشت در آئین افتتاحیه طرح دانش آموزی نجات آب(داناب) در همدان، با بیان اینکه آب اصل زندگی است و بدون آب بشریت وجود ندارد، اظهارکرد: بسیاری از استان‌ها به دنبال صنعتی شدن هستند و با آوردن صنعت منابع آبی خود را خشک می‌کنند.

وی با بیان اینکه حفر هر چاه غیرمجاز همانند این است که قبری برای فرزند خود می‌کنیم، تصریح کرد: به نظر می‌رسد حتی در چاه‌های مجاز هم باید تجدیدنظر کنیم.

وی با بیان اینکه باید همه با هم کشور را بسازیم، عنوان کرد: تمام حیات کشور ایران به دانش‌آموزان بستگی دارد چرا که آینده‌سازان ممکلت بوده بنابراین با فرهنگ‌سازی به ما بزرگترها بیاموزید چطور زندگی کنیم به طوریکه به جای اینکه ما بگوییم شما چطور آب را مصرف کنید شما بگویید که چطور آب را نگهداریم.

وی با تاکید بر اینکه ما بی‌رحمانه آب را برای منافع آنی خود و مسائل غیرکارشناسانه مورد تاخت و تاز قرار دادیم، به انتقاد برخی در خصوص سدسازی در کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه نگاه افراطی و تفریطی نسبت به مقوله سدسازی در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه همانطور که در زمانی غیر از جنگ هم باید ارتش‌ها آمادگی لازم برای دفاع از کیان کشورها را داشته باشند، عنوان کرد: بنابراین باید سدسازی بتوانیم مدیریت و تنظیم مصرف آب را شرایط خشکسالی و جلوگیری از وقوع سیلاب‌ها را داشته باشیم چرا که به مرور زمان با دست‌اندازی انسان‌ها در حریم رودخانه‌ها خشکسالی و سیل را خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: اگر قانون و نظم درست به‌کار گرفته شود به ویژه اگر کودکان ما منظم باشند علاوه بر کسب موفقیت و رعایت مصرف بهینه، روزی به ستاره‌های بسیار بزرگی در دنیا در عرصه‌های مختلف تبدیل خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان