۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین بهره‌مندی ۱۴۰۰ زن سرپرست خانوار از خدمات بیمه اجتماعی
کد خبر: ۱۷۲۳۴۸ نویسنده: بهاره رحمانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۶ ساعت: ۱۴:۴۰ ↗ لینک کوتاه

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین اعلام کرد:

بهره‌مندی ۱۴۰۰ زن سرپرست خانوار از خدمات بیمه اجتماعی

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: بیش از یک هزار و ۴۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان قزوین از خدمات بیمه اجتماعی بهره‌مند شدند.

 بهره‌مندی ۱۴۰۰ زن سرپرست خانوار از خدمات بیمه اجتماعی
بهاره رحمانی معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: زنان به‌ ویژه زنان سرپرست خانوار نقش مهم و به سزايي در خانواده دارند از این رو در راستای به حداقل رساندن مشكلات قشرهاي محروم ضروري است تا خدمات خاصي به اين قشر صورت گیرد.

وی افزود: سازمان بهزيستي به عنوان متولي رسيدگي به امور زنان سرپرست خانوار اقدام به اجراي طرح پرداخت حق بيمه اجتماعي زنان سرپرست خانوار روستايي و عشاير نموده است که بر این اساس بیش از یک هزار و 400 زن سرپرست خانوار از بیمه اجتماعی بهره‌مند شدند.

زنان سرپرست خانوار و فرزندانشان از آسیب پذیرترین اقشار جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی
معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: هم اکنون از 2 هزار و 310 زن سرپرست خانوار مستمری بگیر بهزیستی استان نیز، بیش از دو هزار زن سرپرست خانوار از بیمه خدمات درمانی برخوردار هستند.

رحمانی با بیان اینکه سالانه 60 هزار زن در کشور بی سرپرست شده‌اند، تصریح کرد: براساس سرشماری انجام شده در سال 1385، میزان سهم زنان در سرپرستی خانواده‌ها، 4/9 درصد بوده است که این میزان در سال 1375، 4/8 درصد بوده و حاکی از رشد یک درصدی این آمار طی یک دهه می‌باشد.

وی تاکید کرد: نکته قابل توجه درباره زنان سرپرست خانوار این است که درصد قابل توجهی از این زنان فاقد تحصیلات بالا و مهارت خاص هستند و از سوی خانواده نیز حمایت نمی‌شوند.

این مسئول ادامه داد: وضعيت بد اقتصادي موجب شده است كه زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها از آسیب پذیرترین اقشار جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی باشند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: متاسفانه این مسائل موجب شده تا به طور عمده یکی از علائم بیماری‌های روانی مانند افسردگی، اضطراب، وسواس و پرخاشگری در آنها دیده شود.

ایجاد گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار جهت ایجاد اشتغال و پرداخت سرمایه کار
وی با اشاره به سایر آسیب‌های تهدید کننده در این خانواده‌ها بیان کرد: فرزندان این خانواده‌ها به طور بالقوه در معرض مسائلی مانند کار کودکان در مشاغل سیاه و غیر رسمی، بزهکاری اجتماعی، محرومیت از تحصیل و سوء تغذیه قرار دارند.

رحمانی با اشاره به اقدامات بهزیستی در این زمینه اظهار کرد: برنامه بهزیستی برای این‌گونه افراد شامل پرداخت کمک هزینه آموزشی از قبیل فنی و حرفه‌ای، ‌تحصیلی (محصلین، ‌دانشجویان، سوادآموزی) و ایجاد گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار جهت ایجاد اشتغال و پرداخت سرمایه کار است.

وی ادامه داد: در راستای توانمند سازی افراد آسیب پذیر و ایجاد حمایت اجتماعی جهت گروه‌های هدف در سال 94 تفاهم‌نامه ای با سازمان تأمین اجتماعی استان در جهت حمایت از گروه‌های آسیب پذیر در دریافت خدمات درمانی بستری و ارائه تسهیلات به جهت برخورداری از تجهیزات پزشکی سنجش پارامتر حیاتی (قندخون) انعقاد شده است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: 37 درصد حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری بر اساس حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار از محل منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: 63 درصد مابقی از سوی سازمان بهزیستی پرداخت و زنان سرپرست خانوار بصورت رایگان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته تا بتوانند از مزایای این بیمه و بازنشستگی و سایر مزایای آن بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان