۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بی‌اطلاعی مردم از نظام قضایی عامل تشکیل بسیاری از پرونده‌هاست
کد خبر: ۱۷۲۲۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۶ ساعت: ۱۲:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

بی‌اطلاعی مردم از نظام قضایی عامل تشکیل بسیاری از پرونده‌هاست

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: بسیاری از مشکلات به وجود آمده و یا تشکیل پرونده‌ها در دستگاه قضایی ناشی از جهل و بی‌اطلاعی مردم از نظام قضایی می‌باشد.

بی‌اطلاعی مردم از نظام قضایی عامل تشکیل بسیاری از پرونده‌هاست
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: اطلاع رسانی دقیق، صحیح و سریع در دستگاه قضایی از ظرافت و حساسیت خاصی برخوردار است.
وی افزود: با توجه به ضرورت انجام اطلاع رسانی در دستگاه قضایی و نظر به وظایف تخصصی و فنی این دستگاه در کشور، انجام اطلاع رسانی باید مبتنی بر موازین فنی، علمی و حقوقی باشد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: در همین راستا ریاست محترم قوه قضاییه در بدو تصدی قوه قضاییه جهت نهادینه کردن امر اطلاع رسانی و با توجه به وسعت و تنوع این کار در تشکیلات و به دنبال هدفمند کردن این امر در دستگاه قضایی با صدور بخشنامه‌ای خواستار پرداختن به این مهم شدند.
وی ادامه داد: بسیاری از شهروندان ما از مسائل مهمی که در دستگاه قضایی اتفاق می‌افتد بی‌اطلاع هستند و بسیاری از مشکلات به وجود آمده و یا تشکیل پرونده‌ها در دستگاه قضایی ناشی از جهل و بی‌اطلاعی مردم از نظام قضایی می‌باشد.
صادقی نیارکی افزود: اقدامات چشمگیری در نظام قضایی در حال انجام گرفتن است که اگر اطلاع رسانی درستی صورت گیرد برای ارتقاء و تشویق موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه اطلاع رسانی درست و به هنگام یکی از عوامل تحقق عدالت قضایی می‌باشد، یادآور شد: اطلاع رسانی در دستگاه قضایی به واسطه ارتباط با حقوق، مال و حیثیت مردم دارای حساسیت خاصی است و اگر این امر به درستی انجام نگیرد موجبات تضییع حقوق مردم و وارونه جلوه دادن حقیقت خواهد شد.
صادقی نیارکی هرگونه شائبه سیاسی و جناحی بودن امر اطلاع رسانی را قابل قبول ندانست و بیان کرد: هیچ گونه سیاه نمایی در این امر پذیرفتنی نیست چرا که این‌گونه سیاه نمایی‌ها دستگاه قضایی را از انجام تکالیف قانونی باز می‌دارد.
وی در پایان گفت: اطلاع رسانی فنی، حقوقی و قضایی صرف و مطابق با قانون به عنوان ابزاری در جهت اجرای عدالت و افزایش آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم خواهد بود و بی‌طرفی دستگاه قضایی را نمایان خواهد کرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان