۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین دمشق; حملات به دمشق و حلب برای شکست مذاکرات ژنو است
کد خبر: ۱۷۲۲۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۶ ساعت: ۱۱:۴۷ ↗ لینک کوتاه

واکنش دمشق به حملات در حلب؛

دمشق; حملات به دمشق و حلب برای شکست مذاکرات ژنو است

وزارت خارجه سوریه در واکنش به حملات تروریست‌ها به مناطق مسکونی دمشق، ریف دمشق و حلب اعلام کرد که هدف این حملات شکست مذاکرات ژنو است.

دمشق; حملات به دمشق و حلب برای شکست مذاکرات ژنو است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، دولت سوریه با ارسال دو نامه به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل متحد از این نهادها خواست که فورا حملات تروریست‌ها به مناطق مسکونی استان‌های دمشق، ریف دمشق و حلب را محکوم کنند.

دمشق معتقد است که حملات اخیر تروریست‌ها به حلب، دمشق و ریف دمشق با دستور ترکیه و عربستان انجام شده است.

در این نامه آمده است، تروریست‌ها با 69 خمپاره و کپسول گاز، مناطق و محله‌های «برزة، العدوی، العباسیین، القصاع، التجارة و التضامن، عرنوس، المالکی، حرستا، شهرک حرستا، اردوگاه‌های الوافدین وعدرا استان‌های دمشق و ریف دمشق و مناطق الموکامبو، المشارقة، الأشرفیة، الخالدیة، جمعیة الزهراء، مساکن السبیل و الحمدانیة»  در شهر حلب را هدف قرار داده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از وزارت خارجه این کشور تأکید کرد که در جریان این حملات 11 غیر نظامی کشته و 59 نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته این وزارتخانه، این حملات در تکمله سریال تجاوزها و حملات تروریستی است که بسیاری از شهرهای سوریه را هدف قرار می‌دهد. این حملات همچنین در راستای اجرای دستورات رژیم‌های عربستان و ترکیه و به منظور شکست مذاکرات ژنو و توافق «توقف اقدامات خصمانه» است؛ مسئله‌ای که با ترک مذاکرات ژنو توسط «هیئت ریاض» آغاز شد و در درخواست این گروه از گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه برای بمباران افراد غیر نظامی نمایان شد.

در این بیانیه همچنین تصریح شده است، این تجاوزها واقعیت ارتباط این گروه‌ها با گروه‌های تروریستی داعش و جبهه‌‌النصره را نشان می‌دهد؛ هر چند که برخی از کشورها و رژیم‌ها قصد دارند این گروه‌ها را «معارضان مسلح میانه‌رو» بنامند و آنان را غیر تروریستی جلوه دهند.

وزارت خارجه سوریه در پایان تأکید کرد که این حملات سبب نخواهد شد که دمشق از مبارزه با تروریسم و تلاش برای یافتن یک راهکار سیاسی برای حل بحران دست بردارد.

انتهای پیام/1404
منبع:فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان