۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین برگزاری مراسم گرامیداشت شهیدان جاویدالاثر چگینی و شیری
کد خبر: ۱۷۲۲۳۴ نویسنده: سرهنگ مهدی طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۶ ساعت: ۱۱:۴۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین خبر داد:

برگزاری مراسم گرامیداشت شهیدان جاویدالاثر چگینی و شیری

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین گفت: شهیدان جاویدالاثر الیاس چگینی و ذکریا شیری در مقابله با گروه تکفیری و دفاع از حرم حضرت زینب (س) در سوریه به شهادت رسیدند.

برگزاری مراسم گرامیداشت شهیدان جاویدالاثر چگینی و شیری

مهدی طاهرخانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، اظهار کرد: شهیدان جاویدالاثر الیاس چگینی و ذکریا شیری از شهدای مدافع حرم بودند که در عملیات مستشاری با گروه تکفیری برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسیدند.

وی در ادامه افزود: پیکر مطهر این شهیدان گرانقدر در منطقه به جا مانده و تاکنون به کشور بازنگشته است.

این مسئول ابراز کرد: مراسم‌ گرامیداشت این شهدای بزرگوار در شهر اقبالیه و روستای امیرآباد شهرستان بویین‌زهرا برگزار خواهد شد.

طاهرخانی درباره مراسم گرامیداشت شهید جاویدالاثر مدافع حرم الیاس چگینی گفت: برای هماهنگی روز برگزاری این مراسم منتظر اطلاع خانواده این شهید بزرگوار هستیم که با اعلام از طرف خانواده شهید اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: مراسم‌ گرامیداشت شهید جاویدالاثر مدافع حرم ذکریا شیری هشتم اردیبهشت ماه جاری ساعت 15 در مسجد حضرت علی‌اصغر (ع) شهر اقبالیه برگزار می‌شود.

طاهر خانی گفت: مدافع حرم شهید ذکریا شیری نهم فروردین ماه سال 1365 در شهر خدابنده‌ زنجان به دنیا آمد و در چهارم آذر ماه سال گذشته در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در کشور سوریه به درجه رفیع شهادت رسید.

وی اضافه کرد: شهید جاویدالاثر ذکریا شیری در روزهای نخست آذرماه سال گذشته به درجه رفیع شهادت نائل آمد که از این شهید یک دختر 4 ساله و یک پسر 2 ماهه به یادگار مانده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین عنوان کرد: شهیدان جاویدالاثر الیاس چگینی و ذکریا شیری از پاسداران تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر (عج) این استان بودند.

گفتنی است، شهیدان جاویدالاثر الیاس چگینی و ذکریا شیری از همرزمان شهید مدافع حرم حمید سیاهکالی‌مرادی بوده‌اند که در مقابل تجاوز تروریست‌های تکفیری به سوریه اعزام و در عملیات‌های مختلفی شرکت داشتند.

انتهای پیام/1404  
  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان