۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شهید مدافع حرمی که ۲ مزار دارد+عکس
کد خبر: ۱۷۲۲۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۶ ساعت: ۱۱:۴۳ ↗ لینک کوتاه

از بهشت زهرا تا وادی السلام؛

شهید مدافع حرمی که ۲ مزار دارد+عکس

پیکر شهید مدافع حرم "محمدهادی ذوالفقاری" بنا به وصیتش در وادی السلام نجف به خاک سپرده شد و به دلیل علاقه‌ای که به شهید "ابراهیم هادی" داشت، مزار یادبودی نیز در مزار یادبود شهید هادی در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) نصب شد.

شهید مدافع حرمی که ۲ مزار دارد+عکس
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین  ، شهید "محمد هادی ذوالفقاری" از نیروهای داوطلب ایرانی بود که به عضویت سپاه بدر عراق درآمد. وی متولد سال 1368 و ساکن میدان خراسان تهران بود که برای یادگیری دروس حوزوی به نجف اشرف مهاجرت کرده بود. با آغاز حملات گروه‌های تروریستی به شهرهای عراق شهید ذوالفقاری با فتوای آیت الله سیستانی مبنی بر دفاع از حرم‌های آل الله به صف مدافعان حرم در سامرا پیوست.


محمد هادی ذوالفقاری سرانجام در بهمن ماه سال 93 به دست نیروهای تکفیری در عراق به شهادت رسید. وی در بخش اول وصیت نامه‌اش آورده است: «اینجانب محمدهادی ذوالفقاری وصیت می‌کنم که من را در ایران دفن نکنند و اگر شد ببرند حرم امام رضا علیه السلام طواف بدهند و برگردانند و همینطور در نجف و سامرا و کربلا و کاظمین طواف بدهند و در وادی‌السلام دفن کنند و دوست دارم نزدیک امام باشم و تمام مستحبات انجام شود و در داخل دور قبر من پارچه سیاهی بزنند و دستمال گریه مشکی و غیره مانند تربت داخل قبرم بگذارند تا مثل حسینیه شود و اگر شد جایی که سرم می‌خورد به سنگ لحد یک اسم حضرت زهرا(س)بگذارند که به آن سنگ آخ نگویم و بگویم یا زهرا(س).»

طبق وصیت شهید، پیکر وی بر گرد بارگاه‌های منور 5 امام طواف شد و در وادی السلام آرام گرفت.

به واسطه علاقه شهید ذوالفقاری به شهید ابراهیم هادی چندی پیش سنگ مزار یادبودی از این شهید مدافع حرم در نزدیکی مزار یادبود شهید ابراهیم هادی نصب شد. مزاری که اگرچه خالی از پیکر شهید است اما بی شک دل‌های زیارت کنندگان را تا وادی السلام نجف روانه می‌کند.
 

شهید مدافع حرمی که 2 مزار دارد

شهید مدافع حرمی که 2 مزار دارد

مزار یادبود شهیدان ابراهیم هادی و محمدهادی ذوالفقاری در قطعه 26 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) واقع شده است.

انتهای پیام/1404


منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان