۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اسارت بیش از ۶۰۰ داعشی در درنه لیبی/ اوضاع در هلال نفتی تحت کنترل است
کد خبر: ۱۷۲۲۱۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اسارت بیش از ۶۰۰ داعشی در درنه لیبی/ اوضاع در هلال نفتی تحت کنترل است

شورای "مجاهدین درنه" لیبی اعلام کرد که این شورا از زمان آغاز درگیری‌ها با داعش در مرکز این شهر تاکنون بیش از ۶۰۰ داعشی را اسیر کرده است.

اسارت بیش از ۶۰۰ داعشی در درنه لیبی/ اوضاع در هلال نفتی تحت کنترل است

شورای "مجاهدین درنه" لیبی اعلام کرد که این شورا از زمان آغاز درگیری‌ها با داعش در مرکز این شهر تاکنون بیش از 600 داعشی را اسیر کرده است.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، سعد هابیل، سخنگوی محور "الحیله" در شهر درنه اعلام کرد: جنگ ما با داعش در سه روز اول هفته گذشته به کشته شدن تعداد زیادی از سرکردگان داعش از جمله "ابوراکان اللیبی"، "ابوالزبیر الجزراوی"،" ابوعبدالرحمن التونسی"، "ابوصدام التونسی" و" ابوعائشه الشودانی"، رئیس دادگاه شرعی داعش انجامید. این مسئله موجب فلج شدن گروه داعش در داخل درنه و از بین رفتن قدرت آن‌ها برای مقابله شد.

وی افزود: نزدیک به 300 تن از اعضای داعش در 10 روز نخست درگیری‌ها خود را تسلیم کردند و بقیه نیز به منطقه "الفتائح" و محله 400 عقب‌نشینی کردند تا اینکه درگیری‌های جدید در این منطقه به سیطره شورای مجاهدین درنه بر محور الحیله و قطع خطوط امداد داعش منجر شد.

هابیل گفت: نیروهای شورای مجاهدین درنه تروریست‌های داعش را در داخل شهر تحت تعقیب قرار دادند و تعداد زیادی از آن‌ها را بازداشت کردند همچنین این شهر از بمب‌ها و خودروهای بمبگذاری شده پاکسازی شد.

از سوی دیگر علی الحاسی، سخنگوی گارد حفاظتی تأسیسات نفتی لیبی از کنترل بر اوضاع امنیتی در منطقه هلال نفتی پس از درگیری‌های اخیر میان گارد حفاظتی و داعش در جنوب "بریقه" خبر داد.

به دنبال آغاز عملیات شورای مجاهدین درنه، تروریست‌های داعش چهارشنبه گذشته از آخرین مقرهای خود در مناطق "الفتایح" و ساحل شرقی در شهر درنه عقب نشینی کردند.

همچنین رسانه‌های محلی لیبی اعلام کردند که شهر سرت از سه روز پیش شاهد کوچ گسترده ساکنان به دلیل عملیات اعدام و شلاق زنی تروریست‌های داعش است.

از زمان سیطره داعش بر این شهر اوضاع امنیتی و معیشتی وخیم شده و این شهر با کمبود شدید دارو و سوخت به ویژه گاز مواجه است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان