۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دینداری بدون استقامت در دین قابل قبول نیست
کد خبر: ۱۷۲۱۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۶ ساعت: ۱۰:۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول کانون رهپویان وصال شیراز در قزوین:

دینداری بدون استقامت در دین قابل قبول نیست

مسئول کانون رهپویان وصال شیراز گفت: تربیت مسلمانان باید الهی باشد کسانی که فقط ظاهر الهی برای خود درست می‌کنند اما تربیت و رفتار الهی ندارند خوارج زمان خود هستند.

دینداری بدون استقامت در دین قابل قبول نیست
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت‌الاسلام سیدمحمد انجوی‌نژاد، مسئول کانون رهپویان وصال شیراز در مراسم سوگواری رحلت حضرت زینب (س) و بزرگداشت شهدای مدافع حرم استان قزوین با اشاره به اینکه این روز‌ها آرامش از جامعه ما دور شده است، اظهار کرد: برای رسیدن به آرامش باید تربیت الهی داشته باشیم و رفتار و صفات الهی را در خود پرورش دهیم.
وی افزود: تربیت مسلمانان باید الهی باشد کسانی که فقط ظاهر الهی برای خود درست می‌کنند اما تربیت و رفتار الهی ندارند خوارج زمان خود هستند.
مسئول کانون رهپویان وصال شیراز با بیان اینکه داعش ظاهری از مذهب برای خود درست کرده است، گفت: این گروه ظاهر الهی را رعایت می‌کنند اما ذره‌ای از رفتار و تربیت الهی درآن‌ها وجود ندارد و دیده نمی‌شود.

راه رسیدن به تربیت الهی را استقامت است

انجوی نژاد با اشاره به کسانی که ظاهر الهی دارند ولی رفتار و تربیت الهی آنها نیست، ابراز کرد: این‌ها در معرض آزمایش‌های الهی قرار می‌گیرند تا خداوند آن‌ها را رسوا کند و به مردم بفهمند این‌ها فقط ظاهر الهی دارند.
وی افزود: ما نیز باید تربیت الهی یاد بگیریم و صفات و رفتار الهی را در خود پرورش دهیم.
این مسئول راه رسیدن به تربیت الهی را استقامت دانست و بیان کرد: اگر صبر و اسقامت در انسان نباشد برای تربیت الهی راه دیگری وجود نخواهد داشت و انسان لذت عبادت را نمی‌چشد.
انجوی نژاد با اشاره به سخنی از شیخ محمد والد تصریح کرد: این عارف بزرگ می‌گفت وقتی که می‌خواهید با نفستان و شیطان مبارزه کنید ابتدا نفستان به چشمتان خیلی بزرگ می‌آید اما با استقامت و صبر به این نتیجه می‌رسید که چیز بزرگی نبوده است، مصداق این جمله شیخ محمد والد شهدا هستند.
مسئول کانون رهپویان وصال شیراز با بیان اینکه امام خمینی (ره) مظهر استقامت بودند، مطرح کرد: دینداری بدون استقامت در دین قابل قبول نیست.
انجوی‌نژاد عنوان کرد: گذشتن از علایق کار سختی‌ است که شهدا با تربیت الهی و استقامت توانستند از علایق دنیوی خود بگذرند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: کسانی که به دنیا علاقه‌ ندارند کار خاصی انجام نداده‌اند، کار مهم را کسانی انجام دادند که از علایق خود چشم پوشی کردند و راه جهاد و شهادت را انتخاب کردند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان