۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عددسازی کاذب وزارت علوم برای فریب افکار عمومی و نهادهای نظارتی/ ۳۷۷۰ نفر دانشجو دکترا بلاتکلیف هستند نه ۱۳ نفر!
کد خبر: ۱۷۲۱۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۶ ساعت: ۹:۵۹ ↗ لینک کوتاه

جمعی از دانشجویان بورسیه خطاب به رییس دیوان عدالت اداری:

عددسازی کاذب وزارت علوم برای فریب افکار عمومی و نهادهای نظارتی/ ۳۷۷۰ نفر دانشجو دکترا بلاتکلیف هستند نه ۱۳ نفر!

در ماه ههای پایانی سال ۱۳۹۳ جمع زیادی از دانشجویان بورسیه، شکایات خود را که حاوی لایحه و حدود ۱۰۰ صفحه مستندات قانونی است، تسلیم دیوان نمودند. حال جای سوال است عدد ۱۳ پرونده از کجا آمده است؟ آمار واقعی دانشجویان بورسیه حدودا ۳۷۷۰ نفر ، با مشکلات عدیده است، نه ۱۳ نفر.

عددسازی کاذب وزارت علوم برای فریب افکار عمومی و نهادهای نظارتی/ ۳۷۷۰ نفر دانشجو دکترا بلاتکلیف هستند نه ۱۳ نفر!
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین  ، جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه ای خطاب به رییس دیوان عدالت اداری خواستار رسیدگی به شکایات ثبت شده در دیوان از سوی دانشجویان بورسیه شدند. متن این نامه که نسخه ای آن برای پایگاه 598 ارسال شده است در ادامه می آید.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی (دامت توفیقاته)
رییس محترم دیوان عدالت اداری

با عرض سلام و تحیت

ضمن عرض تبریک به مناسبت مسئولیت جدید شما در نهاد انقلابی دیوان عدالت اداری، مناسب دیدیم مطالبی را درباره یکی از پرونده های مهم که دیوان با آن در ارتباط است، یعنی پرونده بورسیه های مظلوم، به استحضار برسانیم. پیش از این ریاست محترم سابق جناب حجت الاسلام و المسلمین منتظری بارها در اظهار نظرهای مختلف بر مظلوم واقع شدن دانشجویان بورسیه و ضرورت رسیدگی بی طرفانه به دادخواهی آنان تاکید نموده اند.

اخیرا اعلام شده است که حدود 13 پرونده بورسیه از طرف وزارت علوم به دیوان جهت بررسی ارسال شده است. بنابراین لازم است نکاتی به عرض حضرتعالی رسانده شود. قبل از هر چیز باید گفت که موضوع این پرونده مستقیما از طرف مقام معظم رهبری مورد اشاره واقع شده است که نشان از اهمیت آن دارد و دستور مقام عظمای ولایت در این خصوص به ریاست محترم قوه قضاییه نیز شاهدی بر این اهمیت است. پس تمام هم و غم قوه قضاییه باید در راستای اجرای منویات معظم له در این پرونده قرار گیرد.

همان گونه که مستحضرید در این پرونده، نزدیک به 3770 نفر دانشجو و فارغ التحصیل نخبه دوره دکترا بلاتکلیف و سرگردان آینده خود شده اند. از دو منظر ایراد افترا و تهمت از سوی مسئولان وزارت علوم و نیز عدم رعایت تمام حقوق مادی و معنوی ناشی از تعهدات دولت جمهوری اسلامی به دانشجویان بورسیه، شکایات انبوهی تحویل قوه قضاییه شده است.

در ماه ههای پایانی سال 1393 جمع زیادی از دانشجویان بورسیه، شکایات خود را که حاوی لایحه و حدود 100 صفحه مستندات قانونی است، تسلیم دیوان نمودند. حال جای سوال است عدد 13 پرونده از کجا آمده است؟ آمار واقعی دانشجویان بورسیه حدودا 3770 نفر ، با مشکلات عدیده است، نه 13 نفر. پیش از این برخی مسئولان وزارت علوم همواره تلاش داشته اند با عددسازی کاذب افکار عمومی و نهادهای نظارتی را فریب دهند.

پس ما دانشجویان درخواست داریم به طریقی که در ذیل پیشنهاد خواهیم داد به شکایات ما رسیدگی شود نه آن گونه که بانیان این ماجرای غیرقانونی در صدد کانالیزه کردن آن هستند. شکایت ما، به احقاق تمام حقوق قانونی ما اعم از انجام جایابی، لغو عدم نیازهای غیرقانونی و دستوری صادر شده، تضمین استخدام پس از فارغ التحصیلی به عنوان هیات علمی وزارت علوم، پرداخت مقرری و عذرخواهی رسمی وزارت علوم از دانشجویان بورسیه و خانواده های آنان بر می گردد که متاسفانه وزارت علوم با اغراض خاص سیاسی، آن ها لگد مال کرده است. گفتنی است حقوق مذکور دقیقا رویه جاری در طول سه دهه گذشته بوده و هیچ حق اضافه ای سوی دانشجویان مظلوم مطالبه نشده است.

بنا به توضیحات فوق، از حضرتعالی درخواست داریم، یا به شکایات ثبت شده در دیوان از سوی دانشجویان در یکسال گذشته رسیدگی شود یا دیوان طی یک فراخوان آمادگی خود را برای ثبت شکایت جدید اعلام نماید و این شکایات را رسیدگی نماید. بدیهی است ما دانشجویان هیچ گونه کوتاهی در امر احقاق خود را نپذیرفته و از شما به عنوان امین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دیوان عدالت اداری، در این دادخواهی، استمداد می طلبیم.

با تشکر
مجمع دانشجویان ودانش آموختگان بورسیه
انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان