۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد همدان با سازمان پدافند غیرعامل
کد خبر: ۱۷۱۷۴۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد همدان با سازمان پدافند غیرعامل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان پدافند غیرعامل کشور به عنوان نخستین دانشگاه در کشور در سالجاری خبر داد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد همدان با سازمان پدافند غیرعامل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان پدافند غیرعامل کشور به عنوان نخستین دانشگاه در کشور در سالجاری خبر داد.

دکتر "سعید جامه‌بزرگی" در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین منطقه همدان، با اشاره به ارتباط دانشگاه با سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها، افزود: دانشگاه آزاد در سال‌های گذشته نیز تفاهم‌نامه‌هایی با مرکز فنی‌و‌حرفه‌ای داشته تا تمامی امکانات آن مرکز در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تاسیس و راه‌اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه آزاد همدان در سال 95، اظهار کرد: دانشگاه آزاد علاوه بر ورود به روند غیرمعمولی و تاسیس رشته‌های دکتری و ارشد، به تاسیس رشته‌های پزشکی از جمله دانش‌شناسی پزشکی، علوم آزمایشگاهی، پرستاری و مامایی نیز وارد شده و از مهرماه امسال اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

وی در بخش دیگری به اقدامات دانشگاه در زمینه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص از سال گذشته آغاز و کلید خورده است که می‌توان به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و راه‌اندازی شرکت‌های مختلفی از جمله شرکت تولیدی نانو پودر فلزات، شرکت گلخانه‌های تزئینی در مساحت دو هکتار، شرکت هلدینگ دانشگاه آزاد اسلامی همدان و شرکت گردشگری اشاره کرد.

رئیس دانشگاه آزاد همدان با بیان اینکه امسال عملیات اجرایی چهار پروژه توسط دانشگاه آزاد آغاز می‌شود، تاکید کرد: دانشگاه آزاد همدان در سالجاری برای موضوع صرفه‌جویی اهمیت ویژه‌ای قائل شده به طوریکه در بخش‌های منابع انرژی کنترل شده و به منظور هوشمندسازی تجهیزات در راستای اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی انجام داده است.

ماموریت‌گرا شدن دانشگاه در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی

وی یادآور شد: ماموریت‌گرا شدن دانشگاه در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی، توسعه رشته‌های پزشکی و بالا بردن کیفیت آموزشی و بهره‌گیری از آخرین منابع علمی از جمله سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سال 95 است.

وی در بخش دیگری با اشاره به آموزش نیروی انسانی توسط دانشگاه آزاد، عنوان کرد: دانشگاه آزاد بر این باور است که توسعه منابع انسانی از ارزشمندترین هدف‌های تمدن است و فراهم آوردن شرایطی برای رشد و تقویت توانایی‌های انسان و تربیت انسان‌های متعهد و متخصص و کارآفرین به‌منظور خوداتکایی علمی و فرهنگی کشور اسلامی و اشاعه خدمت برای ترویج و توسعه دانش و فناوری‌های نوین برای تامین نیازهای مربوطه در کشور به‌ویژه منطقه غرب کشور و مناطق هم‌جوار با آن مهمترین ماموریت دانشگاه است.

وی افزود: دانشگاه آزاد سعی داشته تا نیروی انسانی ماهری در داخل و خارج از دانشگاه تربیت کند که اساتید در این راستا در بخش‌های تخصصی از جمله رشته‌های IT، برق، مکانیک و عمران تعریف و با سازمان نظام مهندسی برای انعقاد قرارداد وارد خواهند شد.

دانشگاه آزاد همدان دارای مجهزترین و به‌روزترین آزمایشگاه‌ها است

جامه‌بزرگی با بیان اینکه دانشگاه آزاد همدان دارای مجهزترین و به‌روزترین آزمایشگاه‌ها است، گفت: این دانشگاه دارای زیرساخت‌های خوبی است اما تنها مشکل موجود، عدم اقدام همکاران و دانشجویان برای تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان