۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین حضور پزشکان جهادی خادم المهدي و بدون مرز در مناطق محروم استان+تصاویر
کد خبر: ۱۷۱۶۳۷ نویسنده: لیلا امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۵ ساعت: ۱۲:۵۵ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

حضور پزشکان جهادی خادم المهدي و بدون مرز در مناطق محروم استان+تصاویر

سه گروه فارغ التحصیلان خادم المهدی، برادران بدون مرز و خواهران شکوفه سیب در اردوهای جهادی پزشکی استان قزوین فعالیت دارند.

حضور پزشکان جهادی خادم المهدي و بدون مرز در مناطق محروم استان+تصاویر
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، اردوهای جهادی پزشکان ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین به صورت آموزشی، بهداشتی و معاینات سطحی از سال 88 آغاز به کار کرد؛ اما از نوروز سال 91 عملکرد این گروه‌ها در قالب اردوهای درمانی و پزشکی به صورت جدی با تجهیزات امانی انجام شد و سپس به تجهیزات سیار و صحرایی دست پیدا کرد.


مهدی برزگر، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، در این باره گفت: گروه جهادي خادم المهدي (عج) و بدون مرز در نوروز ٩٥ روستاي دستجرد سفلي و توابع حضور داشتند.
وی در ادامه افزود: 500 ويزيت دندانپزشكي و ١٠٠٠ درمان رايگان در حيطه‌هاي ترميمي، زيبايي، جرم‌گيري، كشيدن، پالپوتومي و فلورايدتراپي اطفال به ارزش ١٠٠ ميليون انجام شد.


این مسئول ادامه داد: ويزيت پزشكي به میزان ١٠ ميليون تومان، ٢٥٠ ويزيت شنوايي سنجي ٥ ميليون و ١٠٠ ويزيت مامايي و پاپ اسمير به میزان ٤ ميليون تومان و ٢٠٠ مورد آزمايش cbc .fbs و ua به ارزش ١ ميليون تومان و در مجموع ١٢٠ ميليون تومان ارائه خدمات درماني رايگان به وسیله تیم‌های پزشکی ما انجام شد.


وی اذعان کرد: در این اردوها آموزش بهداشت در حوزه‌های بهداشت دهان و دندان برای 500نفر به همراه هدیه مسواک و خمیر دندان و پازل برای کودکان انجام شد، همچنین آموزش بهداشت خانواده و سبک زندگی و مشاوره برای افراد شرکت کننده در کلاس صورت گرفت.


فعالیت سه گروه فارغ التحصیلان خادم المهدی، برادران بدون مرز و خواهران شکوفه سیب در اردوهای جهادی پزشکی

سیدمحمدرضا بحرانی، مسئول اردوهای جهادی پزشکی ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، ابراز کرد: یک درمانگاه صحرایی سیار که در درمانگاه‌های مختلف مناطق محروم توان اسکان دارد، تجهیز شده که در روستاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.


وی افزود: سه گروه جهادی پزشکی در استان قزوین به نام گروه فارغ التحصیلان خادم المهدی، گروه پزشکی برادران بدون مرز و گروه خواهران شکوفه سیب در این زمینه فعالیت دارند.
این مسئول بیان کرد: در تیم اردوهای جهادی پزشکی، گروه‌های هیئت علمی در حوزه مامایی، دندانپزشکی و فارغ التحصیلان و دانشجویان پزشکی حضور دارند.


وی ادامه داد: مامایی، دندانپزشکی، پزشکی، شنوایی سنجی، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط و بهداشت خانواده از حوزه‌هایی است که ما در آنها فعالیت داریم.
بحرانی با بیان اینکه شناسایی مناطق محروم و نیازهای آنها و برآورد فضای بهداشتی و درمانی از چندماه قبل از برگزاری اردوهای جهادی صورت می‌گیرد، گفت: پس از شناسایی، زمانبندی و برنامه ریزی برای این اردوها با هماهنگی مسئولین دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.


وی عنوان کرد: در نوروز سال جاری اردوهای پزشکی و درمانی ما در منطقه الموت غربی انجام گرفت و شامل 15 روستا با محوریت روستای دستجرد بود و در این روستا درمانگاه برپا شد و کارهای درمانی و پزشکی بقیه روستاها در این درمانگاه صورت می‌گرفت.
مسئول اردوهای جهادی پزشکی ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین بیان کرد: از چهارم تا 12 فروردین ماه تقویمی تشکیل و 2 گروه جهادی با حضور فارغ التحصیلان خواهران خادم المهدی و برادران بدون مرز به فعالیت مشغول شدند و هر گروه شامل 40 نفر بود.


وی در پایان گفت: بازه زمانی برگزاری اردوهای جهادی و پزشکی ما در استان نوروز و تابستان است و تداوم برنامه‌های بستگی به ایام مناسبی دارد، برای نمونه سال گذشته در هفته بسیج اقدامات پزشکی در یکی از شیرخوارگاه‌های استان را داشتیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان