۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین هدیه ارزشمند سیدحسن نصرالله به رهبر انقلاب
کد خبر: ۱۷۱۶۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۵ ساعت: ۱۲:۴۶ ↗ لینک کوتاه

وطن امروز نوشت؛

هدیه ارزشمند سیدحسن نصرالله به رهبر انقلاب

سیدحسن نصرالله انگشتر عقیق ارزشمندی را به همراه یک نامه به دستخط خود برای رهبر حکیم انقلاب فرستاده‌ است.

هدیه ارزشمند سیدحسن نصرالله به رهبر انقلاب
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، دبیرکل حزب‌الله لبنان اخیرا هدیه‌ای ارزشمند به رهبر حکیم انقلاب هدیه داده است. این هدیه ارزشمند، یک انگشتر نفیس است. اما حکایت این انگشتری نفیس چیست؟


براساس گزارشات، این انگشتر نفیس چندی قبل از سوی یکی از شیعیان نامدار و معتبر لبنانی به سیدحسن نصرالله هدیه شده است.

آنچه این انگشتر را نفیس و ارزشمند کرده است، نگین آن است. براساس گزارشات، نگین این انگشتر که از جنس عقیق است، مهر ویژه جناب «عثمان بن سعید العَمروی» سلام‌الله‌علیه، نایب خاص حضرت بقیه..‌الله(عج) است. براساس محاسباتی که روی این عقیق صورت گرفته، قدمت آن به بین سال‌های ۲۰۰ تا ۲۵۰ هجری قمری، یعنی دوران حیات جناب عثمان بن سعید بازمی‌گردد. روی این عقیق ارزشمند نیز اینگونه حک شده است:

«عدتی لیوم الوعید، عثمان بن سعید»

سیدحسن نصرالله این انگشتر عقیق ارزشمند را به همراه یک نامه به دستخط خود برای رهبر حکیم انقلاب فرستاده‌ است.

عثمان بن سعید عمروی نخستین نایب امام عصر حضرت مهدی موعود(عج) بوده است. وی از شیعیان وفادار به اهل بیت علیهم‌السلام در سامرا بود. عثمان یکی از شیعیان مورد اعتماد برای ارتباط مردم با اهل بیت علیهم‌السلام بود. 

عثمان از ۱۱ سالگی در محضر امام هادی(ع) بود و در پرتو عنایات امام تربیت شد و امین، وکیل و نماینده حضرت گردید. پس از شهادت امام هادی(ع)، عثمان وکیل برجسته امام حسن عسکری(ع) شد و در دوران آماده‌سازی شیعیان برای غیبت، مهم‌ترین فرد مورد اعتماد برای ارتباط شیعیان با امام حسن عسکری(ع) بود.

براساس روایات، عثمان بن سعید از معدود افرادی بود که از سوی امام حسن عسکری(ع) در جریان ولادت امام عصر مهدی صاحب زمان(عج) قرار گرفت.

با آغاز ولایت حضرت مهدی(عج) عثمان افتخار نیابت ایشان را پیدا کرد. عثمان بن سعید نخستین نایب خاص امام زمان(عج) در دوران غیبت صغری بود و در سایه تعلیمات امام حسن عسکری(ع) به عنوان محور ارتباط امام زمان(عج) و شیعیان ادای تکلیف کرد. عثمان بن سعید عمروی به مدت ۵ سال افتخار نیابت امام زمان را بر عهده داشت و در سال ۲۶۵ هجری قمری رحلت کرد.
انتهای پیام/1404

منبع: رجا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان