۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین به دنبال کاهش تولید مازوت و تبدیل آن به بنزین هستیم
کد خبر: ۱۷۱۳۰۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

به دنبال کاهش تولید مازوت و تبدیل آن به بنزین هستیم

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دغدغه های پالایشگاه های دنیا و وزارت نفت ایران، کاهش تولید مازوت است افزود: اکنون حدود ۲۶ درصد از محصولات ما مازوت است که برنامه ها در راستای کاهش تولید مازوت و تبدیل آن به بنزین است.

به دنبال کاهش تولید مازوت و تبدیل آن به بنزین هستیم

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دغدغه های پالایشگاه های دنیا و وزارت نفت ایران، کاهش تولید مازوت است افزود: اکنون حدود 26 درصد از محصولات ما مازوت است که برنامه ها در راستای کاهش تولید مازوت و تبدیل آن به بنزین است.

"حسین امیری خامکانی" در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه کویر، با اعلام این خبر افزود: وزارتخانه نفت در راستای اجرای حکم قانونی مشهور به بند ق حرکت جدی داشته و در مدیریت مصرف نیز گام های خوبی برداشته است.

وی با بیان اینکه وزارت نفت در افزایش کیفیت تولیدات از جمله بنزین یورو4 طرح های خوبی را دارد خاطرنشان کرد: این وزارتخانه در افزایش راندمان پالایشگاه ها و کاهش تولید مازوت حرکت جدی را آغاز کرده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: این روزها مصرف مازوت در دنیا کم شده و حتی مصرف کشتی ها این روزها به سمت LNG سوق داده شده است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه ما باید دغدغه همدلی در مدیریت مصرف و محیط زیست را داشته باشیم چرا که امروز استفاده دیزل در خودروهای سواری در اروپا افزایش پیدا کرده و ما نیز باید استفاده از دیزل را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: باید دیزل را در سبد خودرو سواری کشور افزایش دهیم چرا که هم مزیت کاهش مصرف سوخت و هم کاهش آلایندگی را دارد.

امیری اظهار کرد: دغدغه بعدی باید افزایش استاندارد خودروها و تولید خودروهای کم مصرف و نیز افزایش خدمات حمل و نقل عمومی، جاده ای، ریلی و شهری باشد که مصرف را به سطح استاندار کشورهای توسعه یافته برساند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه این موارد نیاز به سرمایه گذاری داخلی و خارجی دارد و باید همه نهادها کمک کنند تا امنیت سرمایه گذاری بیش از پیش به وجود آید تا در همه بخش ها از جمله بخش پالایش نفت و گاز بتوان از سرمایه گذاران استفاده کرد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان