۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین با رفع تحریم ها قیمت خودرو کاهش نمی یابد
کد خبر: ۱۷۱۰۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده مجلس شورای اسلامی در قزوین:

با رفع تحریم ها قیمت خودرو کاهش نمی یابد

حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: اگر تصور کنیم با رفع تحریم ها قیمت خودرو پایین می آید و مردم خودروهایی با قیمت به شدت نازل تهیه می کنند صحت ندارد.زیرا واردات روی شرکت ها ی بزرگ خودرو تاثیر می گذارد و شرکت های داخلی را دچار برشکستگی می کند.

با رفع تحریم ها قیمت خودرو کاهش نمی یابد

به گزارش صبح قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسینی نماینده مجلس در گفت و گو با  خبر نگار صبح قزوین در خصوص خودرو اظهار کرد: لوازم یدکی که به دستمان با تاخیر می رسد سبب می شود که گرانی قیمت خودرو مضاعف شود،این مسئله 20% روی گرانی خودرو تاثیر دارد و 80% آن به علت داخلی است.
.

وی خبر داد: اگر تصور کنیم با رفع تحریم ها قیمت خودرو پایین می آید و مردم خودروهایی با قیمت به شدت نازل تهیه می کنند صحت ندارد.
زیرا واردات روی شرکت ها ی بزرگ خودرو که تقریبا 12 هزار کارگر دارند و افرادی که از این روش ارتزاق می کنند نزدیک به 1میلیون و 200 هزار نفر هستند و اگر چنین خودروهایی واردکنیم در شرکت های داخلی با برشکستگی روبرو می شویم.

download

نماینده مجلس قزوین عنوان کرد: شرکت های داخلی نمی توانند با خودروهای آلمانی و ژاپنی رقابت کنند پس در نتیجه این خودرو ها خریداری نخواهند شد و این تعداد جمعیت بیکار می شوند.
فعلا اجازه واردات را نمی دهند زیرا سهم گمرک بیش از 100 % اخذ می کنند تا خودرو وارد کنند  به هر حال سرمایه داران خودروها را هر چند گران تهیه می کنند.
انتهای پیام/7007

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان