۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین سرطان سینه و معده شایع‌ترین سرطان‌ها در البرز
کد خبر: ۱۷۰۹۳۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سرطان سینه و معده شایع‌ترین سرطان‌ها در البرز

مدیر انستیتو کانسر البرز گفت: آمار دقیقی از بیماران سرطانی البرز وجود ندارد.

سرطان سینه و معده شایع‌ترین سرطان‌ها در البرز

مدیر انستیتو کانسر البرز گفت: آمار دقیقی از بیماران سرطانی البرز وجود ندارد.

دکتر «اسدالله سلیمی» در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه البرز، اظهار کرد: ابتلای فرد به سرطان به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آنها مقتضیات جغرافیایی و محل سکوت افراد است.

وی خاطرنشان کرد: همین مقتضیات جغرافیایی باعث می‌شود در برخی استان‌ها نوع خاصی از سرطان شیوع بیشتری داشته باشند. به‌عنوان مثال شیوع سرطان مری در گرگان بیش از سایر شهرهای کشور است.

این متخصص بیماری‌های خون و سرطان (آنکولوژی) افزود: البرز به‌علت مهاجرپذیری تابع شرایط و مقتضیات جغرافیایی نیست، چون این استان قومیت‌های مختلفی را در خود جا داده است.

سلیمی خاطرنشان کرد: این مهاجرپذیری زیاد باعث شده شیوع سرطان در البرز از الگوی خاصی پیروی نکند.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که سرطان سینه و معده در استان البرز به نسبت سایر سرطان‌ها بیشتر است که ریشه‌یابی این امر نیازمند بررسی و انجام تحقیقات علمی است.

مدیر انستیتو کانسر البرز در ادامه با اشاره به مشخص نبودن شمار مبتلایان به سرطان در استان گفت: متأسفانه آمار دقیقی در خصوص شمار واقعی مبتلایان به سرطان در البرز وجود ندارد که این امر مشکلاتی را به‌وجود آورده است.

سلیمی گفت: برای دستیابی به آمار دقیق باید از همه مراکز پاتولوژی خواست تا از هر بیمار سرطانی بخواهند که یک فرم آمار پر کند.

وی یادآور شد: این مراکز می‌توانند در پایان هر سال این فرم‌ها را دراختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دهند تا آمار دقیقی از شمار سرطانی‌های استان به دست بیاید.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان