۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ایران مصمم به پس گرفتن سهم بازار نفت خود است
کد خبر: ۱۷۰۵۵۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ایران مصمم به پس گرفتن سهم بازار نفت خود است

ایران می‌خواهد قبل از هرگونه توافق در خصوص برنامه تثبیت تولید به سطح تولید قبل از تحریم‌ها بازگردد.

ایران مصمم به پس گرفتن سهم بازار نفت خود است

ایران می‌خواهد قبل از هرگونه توافق در خصوص برنامه تثبیت تولید به سطح تولید قبل از تحریم‌ها بازگردد.

به گزارش صبح قزوین به نقل از رویترز، مهدی حسینی رییس کمیته بازنگری در قرار‌دادهای نفتی ایران اعلام کرد که ایران تولید نفت خود را تا زمانی که سطح آن به قبل از تحریم‌ها نرسد، فریز نخواهد کرد.

حسینی در کنفرانسی در پاریس خاطرنشان کرد: تولید نفت ما قبل از تحریم‌ها روزانه حدود چهار میلیون و 200 هزار بشکه بود و چیزی در حدود 2.5 تا 2.6 میلیون بشکه در روز صادر می‌کردیم، بنابراین هرگونه رقمی کمتر از این سطح به معنی یک تحریم دیگر علیه ما است و این چیزی است که ما نمی‌توانیم بپذیریم.

سخنان حسینی در شرایطی است که پیش‌تر روسیه و دیگر تولید‌کنندگان بزرگ اوپک در دوحه قطر گردهم آمدند تا بتوانند برای توافق درباره‌ فریز تولید نفت و ایجاد ثبات در قیمت‌ها توافق کنند.

یک منبع ناشناس آگاه به صنعت نفت ایران به رویترز گفت که تهران در راستای پس گرفتن سطح تولید قبل از تحریم‌ها حتی حاضر است قیمت‌های پایین نفت را بپذیرد.

این منبع با اشاره مشخص به این حقیقت که ایران در راستای توافق با قدرت‌های جهانی برنامه هسته‌ای خود را محدود کرده تا تحریم‌های اقتصادی لغو شوند، گفت: ما قصد داریم سهم خود را از بازار نفت پس بگیریم. برای ما نفت تنها 12 درصد تولید ناخالص داخلی را تامین می‌کند. ما سابقا نفت خود را در جریان جنگ ایران و عراق شش دلار در هر بشکه می‌فروختیم. اینکه آیا در ماه ژوئن توافقی حاصل می‌شود یا خیر باید از عربستان و روسیه سوال کنید. زیرا آنها مشکل‌ساز هستند.

مسکو و ریاض بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان نفت جهان هستند و هرگونه توافق آنها روی فریز نفتی اهمیت قابل توجهی دارد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان