۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رزمندگان مدافع حرم ما پرچم‌داران شعائر الهی هستند/ کدخدا دانستن آمریکا به معنای بزرگ پنداشتن شعائر شیطانی است
کد خبر: ۱۷۰۵۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۳ ساعت: ۱۵:۱۴ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

رزمندگان مدافع حرم ما پرچم‌داران شعائر الهی هستند/ کدخدا دانستن آمریکا به معنای بزرگ پنداشتن شعائر شیطانی است

امام جمعه قزوین با بیان اینکه رزمندگان مدافع حرم ما پرچم‌داران شعائر الهی هستند، گفت: برجسته کردن قدرت دشمن، کدخدا دانستن آمریکا به معنی بزرگ پنداشتن شعائر شیطانی است.

رزمندگان مدافع حرم ما پرچم‌داران شعائر الهی هستند/ کدخدا دانستن آمریکا به معنای بزرگ پنداشتن شعائر شیطانی است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته شهر قزوین با بیان اینکه آبروی کشور، شهر و خانواده همه با تقوا حفظ می‌شود، اظهار کرد: انسان‌ها دوگونه‌اند برخی دارای تقوای قلبی و برخی نیز بدون این تقوا هستند، اهمیت دادن به ارزش‌های الهی نشانه ایمان و تقوای قلبی است.
وی در ادامه افزود: هرکدام از اعضای ما دارای تقوای مخصوص به خود است، برای نمونه تقوای چشم و پرهیز از لقمه حرام تقوای ظاهری است اما تقوای قلبی مرحله بالاتری دارد و در عمق جان انسان ریشه خواهد کرد.
این خطیب نمازجمعه ابراز کرد: مهمترین ویژگی برای تقوای قلبی یک فرد این است که به دنبال اِحیای شعائر قلبی خواهد بود و نسبت به مسائل دینی دغدغه‌مند است و این شخص در زندگی همیشه به دنبال برنامه ریزی صحیح برای برگزاری شعائر الهی می‌رود.
وی ادامه داد: فردی که به شعائر الهی اهمیت می‌دهد نسبت به مردم یمن و دیگر کشورهای مسلمان دغدغه‌مند بوده و نابودی رژیم صهیونیستی برایش یک مسئله اساسی و مهم است، مثل اینکه اینکه رهبری فرمودند:" اگر اسرائیل غلطی کند تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم."
عابدینی اذعان کرد: اهمیت به شعائر الهی زمینه ساز مقاومت سوریه، پیروزی لبنان و غزه و زمین گیر شدن رژیم صهیونیستی شد، امروز رزمندگان مدافع حرم ما پرچم داران شعائر الهی هستند.
وی تصریح کرد: هم اکنون از چنگال آمریکا به واسطه دخالت‌هایش در کشورهای مختلف جهان خون می‌چکد اما عده‌ای این کشور را باهوش و مودب خطاب می‌کنند که مشخص است هنوز معنای اِحیای شعائر الهی را درنیافته‌اند و مقابل مردم مظلوم دنیا عمل می‌کنند.

برجسته کردن دشمن به معنای برجسته کردن تفکرات شیطان است


نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه برجسته کردن دشمن به معنای برجسته کردن تفکرات شیطان است، بیان کرد: برجسته کردن قدرت دشمن، کدخدا دانستن آمریکا به معنی بزرگ پنداشتن شعائر شیطانی است که این موارد نشاندهنده غفلت و جهل ماست.
وی با بیان اینکه ما باید پاسدارن شعائر الهی باشیم، عنوان کرد: اگر قرآن، اهل بیت، ارزش‌های الهی و دینی برای ما باارزش است نشانه تقوای قلبی ماست، اما گروهی تمایل به رواج فحشا و منکر و زشتی در جامعه دارند.
امام جمعه قزوین گفت: مومن متقی همچون زنبور عسل به دنبال زیبایی‌ها و مطهرات است اما انسان‌های گناهکار همچون مگس به دنبال آلودگی‌ها هستند و همیشه ایجاد اختلاف و دودستگی در بین مومنان و دنیاپرستی و باندبازی و ظلم رویه اخلاقی شان است.
وی با اشاره به اینکه قرآن کریم علت اصلی عملکرد دوستداران گناه و زشتی را حرام خوری آنها عنوان می‌کند، بیان کرد: اینگونه افراد در دام نفاق افتاده و از مومنان فاصله می‌گیرند و با انسان‌های گناهکار همنشین می‌شوند؛ این افراد رفتار وارونه دارند و به بدی‌ها فرمان داده و با خوبی ها می‌جنگند.
عابدینی ادامه داد: دعوت کردن به حق و شعائر الهی راه مقابله با این افراد است و اقامه نماز جزو بالاترین شعائر الهی بوده و انسان را از غرق شدن در شعائر شیطانی نجات می‌دهد.
وی در ادامه با اشاره به سالروز درگذشت شیخ بهایی عنوان کرد: نقشه جامع قدیمی شهر قزوین از آثار ارزشمند دینی و معماری ماست و هنر بزرگ شیخ بهایی است که وی پس از قزوین همین نقشه را در اصفهن را بزرگتر و وسیع تر اجرا کرده است.

حضرت زینب با جمله "ما رایت الا جمیلا" تا ابد به هنر آبرو بخشید

این خطیب نمازجمعه اضافه کرد: شیخ بهایی شاعر، نویسنده، دانشمند، فقیه و عارف بود، هنر یعنی عملکرد شیخ بهایی، هنر یعنی نهج البلاغه، ایثار و شهادت، تربیت شهدای مدافعان حرم، هنر نباید به ابتذال کشیده شود و باید آن را پاسداشت.
وی تصریح کرد: اگر ما هنر را به رسوایی کشانده و مجالس مبتذل را به نام هنر نشان دادیم در حال حرکت به کدام سمت هستیم؟ نباید انتقاد به نوع استفاده از هنر مورد تهمت عده‌ای قرار بگیرد که ما با هنر مخالفیم.
عابدینی همچنین با اشاره به ایام وفات حضرت زینب(س) بیان کرد: حضرت زینب با جمله "ما رایت الا جمیلا" تا ابد به هنر آبرو بخشید گویا با این جمله راه هنر ارزشی و غیر دینی از هم جدا شده است، ایشان در بحرانی ترین شرایط هنرمندانه زیر سایه ولایت امام سجاد(ع) رسالت الهی را به انجام رساندند.
وی همچنین به مناسبت شکست آمریکا در طبس ابراز کرد: ارتش آمریکا برای آزاد کردن اسرای خود در ایران به دنبال برچیدن بساط انقلاب بود اما خدای متعال از لشگر باد و سربازان طوفان امداد غیبی خود را رساند و لشگر قدرتمند آمریکا را به خاک سیاه نشاند.
امام جمعه قزوین در پایان با ابراز خرسندی از افزایش آمار معتکفین در کشور گفت: افزایش آمار شرکت کنندگان در اعتکاف به 750 هزار نفر با حضور جوانان نشاندهنده علاقه این قشر ما به دین و خوبی‌هاست، اینکه جوانان بدون هیچ تشویقی برای ترسیم چشم انداز آینده زندگی خود با خدا خلوت می‌کنند نشاندهنده رویه جامعه ماست و فحشا را نمی‌پسندند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان