۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین شب خاطره به یاد شهید سیاح طاهری
کد خبر: ۱۷۰۴۳۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

شب خاطره به یاد شهید سیاح طاهری

در اولین مراسم شب خاطره حوزه هنری در سال جدید، تعدادی از هنرمندان سینما و تئاتر ضمن شرکت در این مجلس به ذکر خاطراتی از شهید سعید سیاح طاهری؛ مرد سخت‌کوش عرصه‌های فرهنگ و جهاد پرداختند.

شب خاطره به یاد شهید سیاح طاهری

در اولین مراسم شب خاطره حوزه هنری در سال جدید، تعدادی از هنرمندان سینما و تئاتر ضمن شرکت در این مجلس به ذکر خاطراتی از شهید سعید سیاح طاهری؛ مرد سخت‌کوش عرصه‌های فرهنگ و جهاد پرداختند.

به گزارش صبح قزوین ، مهرداد صدیقیان بازیگر سینما در سخنانی گفت: حاج سعید همیشه با آرامش کارها را پیش می‌برد و این آرامش خدایی در میان آن همه گرفتاری یک جشنواره مردمی و خودجوش و سه هزار کودک روستایی که درهر سانس صبح و بعد از ظهر با شور و هیجان بالا و پایین می‌پریدند اصلا کار ساده‌ای نبود. این تنها جشنواره‌ای است که اصلا برای آمدن بدان به هیچ موضوعی فکر نمی‌کنم.

سید علی صالحی بازیگر تئاتر و سینما نیز به ذکر خاطراتی از شهید در دوران کار با او در جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس پرداخته و اظهار داشت: چگونه مردی جانباز با وجود هزار مشکل بنیانگذار چنین جشنواره مردمی می‌شود؟ ما همه سربازان فرهنگی او بودیم. در زلزله تبریز کار ساده‌ای نبود که بتوانید 43000 کودک نگران از زلزله زده و به سوگ نشسته را آنگونه شاد کرد، آن هم خودجوش، داوطلبانه و با کمترین امکانات.

مالک سراج نیز گفت: من از دوران جنگ و از زمان محاصره آبادان تاکنون نیروی شهید طاهری بوده و او را به ادای تکلیف حداکثری در قبال دین، ملت و مملکت بی هیچ چشمداشت حتی اخروی می‌شناسم.

سیده زهرا حسینی راوی کتاب «دا» نیز در سخنانی مطرح کرد: این شهید (سیاح طاهری) تا فهمید که در منطقه «ابدانان» و دره شهر متاسفانه به دلیل محرومیت و فقر بیش از اندازه، آمار خودکشی بالاست ، سعی کرد با آوردن تمامی بچه‌های مدارس آنجا به جشنواره و ایجاد شادی و امید در روحیه خسته آنان،حرکتی هر چند در حد توان خود برای رفع این مشکل انجام دهد.

در ادامه انسیه شاه حسینی کارگردان و سردار پورجمشید به ذکر دیگر خاطرات از کارهای فرهنگی و جهادی این شهید پرداختند و سپس تندیس شهید دریاقلی سورانی که هرساله در 9 ابان سالگرد حماسه ذوالفقاری از سوی مردم ابادان به افراد برجسته که کار مهمی در راستای ابادانی و دفاع از مملکت کرده باشند اهدا می‌شود توسط نوروزی فرمانده اسبق سپاه آبادان و به نمایندگی از مردم این شهر به خانواده شهید اهدا شد.

حبیب احمدزاده نویسنده و مستند ساز نیز با احترام، آخرین کتاب خود با ( نام گفتگو با سایه ، یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد ) را به خانواده شهید اهدا کرد و گفت که سالها شهید در جریان این تحقیق و موضوعات ان بود و از زمان چاپ آن می‌پرسید ولی متاسفانه این کتاب دقیقا یک ماه بعد از شهادت او از چاپ بیرون امد و هفته آینده نیز قرار بر رونمایی ان در دانشگاه هنر است ولی من در خود مقدمه اینچنین کتاب را به او تقدیم نموده‌ام.

او ادامه داد: این کتاب را با تمام احترام وخضوع تقدیم می‌کنم به شمسی عظیم که به ظاهر عالم در سایه زیست. شمس من : سعید سیاح طاهری .

در فواصل برنامه کلیپ‌هایی از برگزاری جشنوارهای مختلف دانش اموزی و مسابقه کتابخوانی به دبیری و بنیانگذاری این هنرمند و همچنین دهمین دوره جشنواره بدون حضورش پخش شد.

شهید سعید سیاح طاهری جانباز 70 درصد بود که با تلاش فردی به رفع مردمی مشکلات فرهنگی می‌پرداخت و سرانجام در حلب سوریه به دست داعش به شهادت رسید.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان