۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین این یک سفر مجازی برای دیدن پارتیزان‌هاست
کد خبر: ۱۷۰۳۵۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

این یک سفر مجازی برای دیدن پارتیزان‌هاست

به جای این‌که برای دیدن وسایل شخصی «پارتیزان‌ها» مجبور به هزینه‌ی زیاد و تحمل رنج سفر به منطقه «برست» در کشور بلاروس شوید و به خیابان ساوِتسکایا ۱۶ در شهر «لونینتس» بروید، با یک گردش اینترنتی در موزه «لووینتسکی» از آن‌چه دوست دارید درباره‌ی پارتیزان‌ها ببینید و بشنوید، مطلع شوید.

این یک سفر مجازی برای دیدن پارتیزان‌هاست

به جای این‌که برای دیدن وسایل شخصی «پارتیزان‌ها» مجبور به هزینه‌ی زیاد و تحمل رنج سفر به منطقه «برست» در کشور بلاروس شوید و به خیابان ساوِتسکایا 16 در شهر «لونینتس» بروید، با یک گردش اینترنتی در موزه «لووینتسکی» از آن‌چه دوست دارید درباره‌ی پارتیزان‌ها ببینید و بشنوید، مطلع شوید.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی صبح قزوین ، پروژه «موزه‌های بلاروس به همراه بِلکارت» می‌تواند هر علاقمندی را به گردش در موزه‌های این کشور دعوت کند.

گردش اینترنتی در موزه «لووینتسکی» بلاروس، یکی از این سوپرایزرهاست. در این موزه علاوه بر دیدن وسایل شخصی «پارتیزان‌ها»، می‌توان با افسانه‌هایی که درباره شهر بر سر زبان‌هاست، آشنا شد.

این موزه در یازدهم سپتامبر 1978 توسط اداره کمیته مرکزی تاسیس شد و امروز یازده هزار نمونه دیدنی در این موزه نگهداری می‌شود. از جمله این نمونه‌ها می‌توان به اولین دست نوشته این شهر اشاره کرد که در آن به یکی از افسانه‌های نامگذاری شهر اشاره شده است.

اساس این موزه بر مبنای مجموعه‌ای از یادبودهای باستان شناسی، قوم نگاری، هنر، سکه‌های قدیمی، اسناد تاریخی، عکس‌ها،چاپ‌‎ها، اسکناس‌های قدیمی، تمبر، جوایز و یادبودها بنا شده است.

از جمله جالب‌ترین اشیای موجود در این موزه می‌توان به مقبره های عصر حجر، دندان ماموت، دو گرامافون از قرن نوزدهم و اشیایی از زمان رویدادهای انقلاب سال‌های 1905 و 1917 اشاره کرد.

طبقه دوم موزه به دوران بعد از جنگ بر می‌گردد، منظره شهر در سال‌های 1950 تا 1970 را در این قسمت می‌توان مشاهده کرد.

موزه «لووینتسکی» در بلاروس

یک قسمت از موزه به بخش فرهنگی و آموزش و پرورش اختصاص داده شده است.

هدف اصلی این موزه تشکیل محیط فرهنگی و به طور کلی ترویج و جذب و آشنایی بازدیدکنندگان از تاریخ و خصوصیات قوم نگاری منطقه است.

به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در مینسک، در این موزه نمایشگاه‌های متعددی وجود دارد و همچنین تحقیقات علمی توسط کارکنان موزه انجام می‌شود که کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌های توسعه‌ای، سمینارها و نمایشگاه‌ها در اولویت برنامه‌های این موزه جای دارد.

انتهای پیام

موزه «لووینتسکی» در بلاروس

موزه «لووینتسکی» در بلاروس

موزه «لووینتسکی» در بلاروس

موزه «لووینتسکی» در بلاروس

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان