۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانایی‌های بومی و محلی تحقق می‌یابد
کد خبر: ۱۷۰۲۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۳ ساعت: ۷:۵۳ ↗ لینک کوتاه

شهردار قزوین:

اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانایی‌های بومی و محلی تحقق می‌یابد

شهردار قزوین گفت: در سال اقدام و عمل با استفاده از ظرفیت و توانایی‌های بومی و محلی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی تلاش کنیم.

اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانایی‌های بومی و محلی تحقق می‌یابد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، مسعود نصرتی شهردار قزوین در جشن دیدار با پدران آسمانی که شب گذشته (2 اردیبهشت) در سالن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شهدا برای ما کسب آبرو و هویت کردند و پرچم ایران اسلامی را با اقتدار به احتزاز درآوردند.
شهردار قزوین خاطرنشان کرد: وظیفه فرزندان شاهد است که در دورانی که اگر هم طراز با دوران 8 سال دفاع مقدس نباشد ساده‌تر از آن نیست پرچم‌دار ایران اسلامی باشند.
وی تصریح کرد: سال‌هاست که به بحث اقتصاد مقاومتی پرداخته می‌شود اما در سال جاری که با عنوان اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری شده باید با همدلی و همزبانی به شکل جدی اقدام‌های اجرایی انجام شود.
نصرتی با تشکر از دست اندرکاران برگزاری جشن دیدار با پدران آسمانی بیان کرد: این برنامه برای یازدهمین سال در کشور و پنجمین سال در استان قزوین برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: در سال اقدام و عمل باید نشان دهیم که در استان قزوین و در همه شهرها با استفاده از ظرفیت و توانایی‌های محلی کارهایی را انجام خواهیم داد که زبانزد شود به طوریکه اقدام و عمل به معنای واقعی به نتیجه برسد.
شهردار قزوین عنوان کرد: در سال 95 با گام‌هایی استوار و رو به جلو به فرمایش مقام معظم رهبری عمل واقعی خواهیم کرد و قزوین را به جایگاه واقعی خود خواهیم رساند.

در ادامه این مراسم بیانیه فرزندان شهدان استان از سوی مظفر جانی فرزند شهید مصطفی جانی قرائت شد.
در قسمت‌هایی از این بیانیه آمده است؛ بی‌تردید امنیت و آرامش امروز جز با گذشت غیرتمندان سرو قامت از امنیت و آرامش خود میسر نمی‌شد و امروز هر فرد منصفی بر آن اذعان دارد.
ایثار یعنی منفعت غیر را بر مصلحت خود مقدم داشتن و شهادت بالاترین و آخرین مرحله از خودگذشتگی انسان است.
شهیدان فرهنگی را ترویج می‌کنند که در آن باید ایثار و از خودگذشتگی در تار و پود زندگی نمایان شود و گمنامی و فارغ شدن از منیت‌ها در راستای ایمان دینی به یک وظیفه تبدیل شود، فرهنگی که با خودخواهی و خودکامگی سرتیز دارد و با حریت و آزاد منشی در دنیای خاکی سر وفاق.
امروز شاهد آن هستیم که مروجان فرهنگ ایثار و شهادت نتوانستند آنچنان که باید در انتقال محتوای پیام شهدا به مردم و به خصوص نسل جوان موفق باشند که شاید بتوان یکی از دلایل این ناتوانی را فزونی گفتار برخی مروجین بر عمل آنها دانست.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان