۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ایستادگی فرزندان شاهد در برابر هجوم تبلیغات گسترده و منفی
کد خبر: ۱۷۰۲۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۳ ساعت: ۰:۹ ↗ لینک کوتاه

در جشن دیدار با پدران آسمانی تاکید شد

ایستادگی فرزندان شاهد در برابر هجوم تبلیغات گسترده و منفی

در جشن دیدار با پدران آسمانی مطرح شد که فرزندان شاهد باید در مقابل هجوم تبلیغات گسترده منفی عقب نشینی نکرده و برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تلاش کنند.

 ایستادگی فرزندان شاهد در برابر هجوم تبلیغات گسترده و منفی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، یازدهمین جشن دیدار با پدران آسمانی عصر امروز (2 اردیبهشت) همزمان با سالروز ولادت امام علی(ع) و روز پدر با حضور مسئولان استانی و خانواده معزز شهدا در سالن آمفی‌تئاتر مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) استان قزوین برگزار شد.
همه ساله در روز میلاد امام علی(ع) فرزندان شهدا گردهم آمده و با آرمان‌های مقدس پدران خود تجدید میثاق می‌کنند.
حجت الاسلام علی قدس استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم اظهار کرد: حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل شده است که انسان سه نوع پدر دارد نخست پدری که باعث به وجود آمدن او شده (پدر نسبی) دوم پدری که همسر به آدمی می‌دهد( پدر همسر) و سوم (پدر علمی و روحانی) یعنی پدری که به او آموزش داده و علم می‌آموزد.
وی افزود: یکی از معظلات کشور ما مسئله خانواده است که پایه‌ اصلى هر جامعه‌ای به شمار می‌آید به طوری‌که یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب نیز است و بارها در این خصوص به شکل علنی سخن گفته‌اند زیرا خانواده در ایجاد آرامش روحی و روانی در جامعه اهمیت بسیاری دارد.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به لزوم احترام به والدین خاطرنشان کرد: اگر دختران و پسرانی که ازدواج کرده‌اند به پدران همسر خود به اندازه پدران خود احترام بگذارند در حدود 30 درصد از مشکلاتی که در برخی خانواده‌ها مشهود است، رفع می‌شود.
وی تصریح کرد: همه انسان‌ها به روشنی به ارزش علم و اهمیت زحمات کسانی را که در گسترش علم و دین تلاش می‌کنند واقف هستند.
این کارشناس دینی در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص احترام به والدین بیان کرد: بر اساس فرهنگ قرآنی اعمال شایسته و نیک را باید به بهترین شیوه ممکن به جا آورد چراکه نباید از تاثیر اعمال و گفتار صحیح در دیگران غافل شد.
وی در پایان تاکید کرد: فرزندان شاهد باید در مقابل هجوم تبلیغات گسترده منفی عقب نشینی نکرده و با افتخار به اینکه فرزند شهید هستند برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تلاش کنند.
در این مراسم از احسان‌الله لنکرانی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و مسعود نصرتی شهردار قزوین به دلیل انجام اقدامات فرهنگی در جهت زنده نگه داشتن یاد شهدا در استان همچنین از خانواده شهید مدافع حرم، حجت اسدی تجلیل شد.
در پایان این مراسم نیز فرزندان شهدا با حضور بر مزار پدرانشان در گلزار شهدای قزوین، با نثار گل و قرائت فاتحه یادشان را گرامی داشتند.
گفتنی است، جشن دیدار با پدران آسمانی به همت فرزندان شاهد استان قزوین و در راستای تکریم و تقویت ارتباط فرزندان شهدا، شناسایی فرزندان شهید نخبه و فعال در زمینه‌‌های اجتماعی و فرهنگی، تجدید میثاق با آرمان‌‌های شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا همه ساله همزمان با سالروز ولادت امام علی(ع) و روز پدر برگزار می‌شود.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان