۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دیدار مسئول سازمان بسیج رسانه با پدر یک شهید
کد خبر: ۱۷۰۰۵۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

دیدار مسئول سازمان بسیج رسانه با پدر یک شهید

همزمان با سالروز میلاد مولود کعبه علی (ع) و روز پدر، "مسعود بصیری" مسئول سازمان بسیج رسانه به همراه جمعی از خبرنگاران با پدر شهید" علی‌نبی‌ پور انگجی"، شهید رسانه‌ای دوران دفاع مقدس دیدار کرد.

دیدار مسئول سازمان بسیج رسانه با پدر یک شهید

همزمان با سالروز میلاد مولود کعبه علی (ع) و روز پدر، "مسعود بصیری" مسئول سازمان بسیج رسانه به همراه جمعی از خبرنگاران با پدر شهید" علی‌نبی‌ پور انگجی"، شهید رسانه‌ای دوران دفاع مقدس دیدار کرد.

به گزارش صبح قزوین ، نبی پورانگجی متولد سال 1339 درتبریز از نخستین شهدای خبرنگار کشور است که درعملیات رمضان (هفتم مرداد 1361 ) در جنوب شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

این شهید از سال 1360 حرفه خبرنگاری را در خبرگزاری ایرنا آغاز کرد و تا قبل از شهادت افتخارآمیزش سرپرستی مرکز ایرنا در شهر یاسوج را برعهده داشت.

حاج "حسین نبی پور انگجی" پدر شهید نبی‌پور در این دیدار به بازگو کردن خاطراتش از لحظه شهادت فرزندش پرداخت و گفت: وقتی علی به شهادت رسید، شب هنگام خواب دیدم که امام خمینی (ره) به منزل ما آمده است و من محاسن ایشان را بوسیدم، وقتی از خواب پریدم ناخودآگاه گریه کردم و وقتی خانواده علتش را پرسیدند گفتم که علی شهید شده است.

صبح که می‌خواستم بروم و از پسرم خبری بگیرم سربازی را دیدم که خانه ما زیر نظر دارد، ترسیدم که مبادا از گروه‌های تروریستی باشد در همین فکر بودم که سرباز رفت و با مافوق خود برگشت و به من گفت که علی پایش تیر خورده و قرار است فردا به تبریز برسد، اما من می‌دانستم که علی شهید شده است.

پدر شهید خبرنگار با اشاره به خاطرات فرزندش در قبل از انقلاب گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی علی به صورت زیرزمینی فعالیت‌های مبارزاتی علیه رژیم طاغوت داشت که روزی متوجه شدم علی در خانه نیست از پنجره خانه که نگاه کردم، دیدم روی دیوار با جوهر می‌نویسد: ˈمرگ بر سلطنت پهلوی.ˈ

وی افزود: بعد از آغاز جنگ هم که بی‌صبرانه می‌خواست به جبهه برود. از علی خواستم بماند و خودم به جبهه بروم، اما قبول نکرد، البته همزمان با جنگ به علت فعالیت‌ها و تلاش‌های مستمرش، وی را به عنوان سرپرست دفتر ایرنا در یاسوج انتخاب کردند و یک سالی در آنجا مشغول بود.علی چنان در مکتب اسلام و آموزه های دینی غرق بود که حتی حقوق اندک خبرنگاری خود را به نیازمندان میداد.علی همه درآمد خود را صرف مستمندان این شهر می‌کرد که آن روزها مردم از نظر مالی اوضاع خوبی نداشتند.

این پدر شهید با اشاره به شجاعت علی در دوران دفاع مقدس، از حضور این شهید در جنگ تن به تن با متجاوزان ارتش عراق در پاسگاه زید خبر داد و گفت: تصاویری از این صحنه‌های درگیری در خانه دارم که سند افتخار و شجاعت فرزندم در دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی است.

شهید علی نبی پور انگجی در وصیتنامه‌اش می نویسد: پیام خون همه افرادی که در راه شهادت گام می‌گذارند اطاعت از امام و گام نهادن در راه مردان خداست که راهی بس دشوار و سخت است.

مسعود بصیری مدیر سازمان بسیج رسانه‌ای نیز در این دیدار گفت: از آنجایی که "کمک به تربیت و پرورش کادر تراز انقلاب اسلامی در جامعه رسانه‌ای کشور " از هدف این سازمان بسیج رسانه است با این نوع دیدارها در اصل می‌خواهیم به ترویج سبک زندگی شهدای رسانه‌ای کشور بپردازیم.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان