۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین پیروی و تبعیت از ولایت، عامل اصلی عزت و سربلندی ایران اسلامی در جهان است
کد خبر: ۱۶۹۵۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱ ساعت: ۱۲:۱۱ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی قوه قضائیه در قزوین:

پیروی و تبعیت از ولایت، عامل اصلی عزت و سربلندی ایران اسلامی در جهان است

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: پیروی و تبعیت از ولایت، عامل اصلی عزت و سربلندی ایران اسلامی در جهان است که باید این رمز را مراقبت کرده و در خود تقویت کنیم.

پیروی و تبعیت از ولایت، عامل اصلی عزت و سربلندی ایران اسلامی در جهان است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه ظهر امروز در مراسم افتتاح نمازخانه دادگستری قزوین که در سالن جلسات دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: حیات طیبه مبحث مهمی است و باید مراقب بود تا در دستگاه قضا بر اثر همنشینی با اقشار متخلف جامعه دل‌هایمان مرده نشود.

وی افزود: در اثر مشاهده کثرت خطاها، خطا برای انسان امری عادی می‌شود از سویی دیگر باید مراقب بود تا مبادا تکبر ورزیده و خود را مبری از ارتکاب لغزش بدانیم و اینطور تصور کنیم که خطاها و لغزش‌ها برای دیگران است و ما هرگز دچار خطا و لغزش نمی‌شویم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: کسانی هم که بر خطاکاران حکم می‌رانند باید دقت لازم را داشته باشند که غرور بر آنها غلبه نکند چراکه این مسائل در واقع آفات طبیعی کار در دستگاه قضایی است بنابراین باید بر دروازه دل خود پاسبانی کنیم که این آفات به وجود ما راه نیابند.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) مجسمه عدل بود، تصریح کرد: با تامل در زندگی، گفتار و کردار حضرت علی (ع) و ارزش‌هایی که از زبان ایشان آمده به روشنی می‌توان عدل را دید بنابراین باید در همه ابعاد زندگی و به خصوص زمانی‌که می خواهیم پشت میز قضاوت بنشینم از ایشان مدد بجوییم و ایشان را الگو و اسوه خود قرار دهیم.

صادقی با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی در جامعه عنوان کرد: فرهنگ همان چیزی است که مقام معظم رهبری فرمودند من حاضر هستم جانم را فدای آن کنم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه اظهار کرد: زمانیکه از فرهنگ سخن می‌گوییم مقصود ما همان ارزش‌های والای انسانی است در حالی که در فرهنگ غرب، آنچه رایج است فرهنگ شناخته شده و باید تسلیم آن بود.

وی افزود: ما ایرانی‌ها وقتی به فرهنگ والای اسلام برخورد کردیم و با شخصیت‌های بزرگی همچون حضرت علی(ع) آشنا شدیم به خوبی آنها را شناخته و تابع آن امام شدیم.

صادقی بیان کرد: پیروی و تبعیت از ولایت، عامل اصلی عزت و سربلندی ایران اسلامی در جهان است و ما ایرانی‌ها حاضر نیستیم دست از ولایت برداریم و باید این رمز را مراقبت کرده و در خود تقویت کنیم.

وی در پایان اهتمام برای احداث جایگاه برای قرائت نماز را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و گفت: امیدواریم با حضور کارکنان این مجموعه نمازهای جماعت پرشوری در این فضا برگزار شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان