۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین فعالیت سازمان جوانان هلال احمر در ۳۵۰۰ مهدکودک و مراکز پیش دبستانی
کد خبر: ۱۶۹۵۶۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

فعالیت سازمان جوانان هلال احمر در ۳۵۰۰ مهدکودک و مراکز پیش دبستانی

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: یک میلیون نفر از سنین ۵ تا ۲۹ سال در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر سازماندهی شده‌اند.

فعالیت سازمان جوانان هلال احمر در ۳۵۰۰ مهدکودک و مراکز پیش دبستانی

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: یک میلیون نفر از سنین 5 تا 29 سال در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر سازماندهی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین ) - منطقه کردستان، دکتر مسعود حبیبی، در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان کردستان به تشریح فعالیت‌های سازمان جوانان هلال احمر پرداخت و اظهار کرد: این سازمان دریچه ورود اعضاء به جمعیت هلال احمر است و وظیفه تربیت و آموزش فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه و فرهنگی را برای جوانان عضو برعهده دارد.

وی افزود: یک میلیون نفر از سنین 5 تا 29 سال در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر سازماندهی شده‌اند و در3هزار و 500 مهدکودک و مراکز پیش دبستانی این سازمان فعالیت دارد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی، جشنواره نقاشی، جشنواره آشتی، برنامه سیاره مهربانی، سامانه قصه‌گو رایگان 6427- 021 و توزیع نشریه «ماه مهربان» از جمله برنامه‌هایی است که در مهدکودک‌های سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی همچنین فعالیت کانون‌های دانش آموزی، دانشجویی، جوانان آزاد، طلاب و روستایی را از دیگر فعالیت‌های این سازمان برشمرد و اعلام کرد: بالغ بر 8000 کانون دانش‌آموزی و 900 کانون دانشجویی در مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور برپا شده است.

حبیبی به فعالیت‌های نوروزی جمعیت جوانان هلال احمر در نوروز 95 نیز اشاره کرد و گفت: امسال 700 پست ثابت ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و 250 پست سیار این سازمان در قالب طرح سحاب به مردم خدمات رسانی کردند.

وی با اشاره به فعالیت 2000 نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر در طرح‌های نوروزی، راه اندازی کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» را از جمله اقداماتی برشمرد که در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای توسط این جمعیت صورت گرفت. متاسفانه روزانه تعداد زیادی در جاده‌های کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و بالغ بر صدها نفر دچار جراحت‌های معلولیتی می‌شوند. تغییر رفتار با آگاهی دادن شروع می‌شود که فعالیت‌های جمعیت هلال احمر ظرفیت و فرصت خوبی برای آگاهی بخشی است.

حبیبی در ادامه به برنامه‌های پیش‌روی این سازمان در سال جاری نیز اشاره و بیان کرد: مسئولیت پذیری و پاسخگو کردن جوانان در ارتباط با مسئولیتی که برعهده گرفته‌اند یکی از برنامه‌های سال جاری است که با تشکیل شورای نمایندگان و برگزاری انتخابات آن در هفته هلال احمر سال جاری درصدد تحقق این امر خواهیم بود.

وی ارتقای ظرفیت‌های اجتماعی را یکی دیگر از اهداف این سازمان برشمرد و این مسئله را در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر دانست.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی و اشتغال را یکی دیگر از برنامه‌های پیش روی این سازمان عنوان و خاطرنشان کرد: این کارگاه‌ها در سال جاری در راستای اشتغال‌زایی برای جوانان این جمعیت، در استان کردستان برگزار می‌شود.

وی در پایان سخنان خود از برگزاری برنامه سراسری کوهپیمایی خبر داد وگفت: این برنامه توسط جوانان این جمعیت با فتح یکی از قله‌های استان کردستان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان