۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نادیده گرفتن خدمات گسترده شهرداری قزوین بی انصافی است
کد خبر: ۱۶۹۴۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱ ساعت: ۱۶:۱۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

نادیده گرفتن خدمات گسترده شهرداری قزوین بی انصافی است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: بی‌انصافی است اگر کارهای بسیار خوب شهرداری قزوین نادیده گرفته شود. اقدامات شهرداری در کاهش ترافیک و افزایش سرعت تردد، گره‌گشایی محسوسی داشته است.

نادیده گرفتن خدمات  گسترده شهرداری قزوین بی انصافی است
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه استان قزوین در دیدار شهردار، رییس و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری قزوین که به مناسبت هفته شورا برگزار شد، با تبریک هفته شورا و ولادت امام علی (ع)، اظهار کرد: هر چقدر علوی زندگی کنیم از شهر زیباتری برخوردار خواهیم شد.

 وی تصریح کرد: شهر زیبا با الهام از انسان‌های الهی و خدایی به وجود خواهد آمد اما اگر انسان‌ها دچار استرس و آشفتگی باشند، بر ظاهر شهر نیز اثرگذار خواهد بود و در نهایت یأس و نا امیدی به سایر افراد جامعه منتقل خواهد می‌شود.

 امام‌جمعه قزوین اذعان داشت: اگر انسان‌های فرهیخته، با ایمان و عدالت محور برای شهرها کار کنند، زیبایی‌هایی جلوه می‌کند که در نتیجه در فضای عمومی شهر دیده خواهد شد و این هدف میسر نمی‌شود مگر این‌که صاحب منش علوی شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که امام علی (ع) به خاطر عدالت به شهادت رسید، افزود: برخی که در گذشته بی عدالتی‌هایی را مرتکب شدند امروز با گریم و نقاب دموکراسی به میدان آمده‌اند و همان آسیب‌ها و خطرها را به استان وارد می‌کنند و باید در مقابل آن‌ها هوشیار بود و از اجرای عدالت در مقابل آن‌ها هراسی نداشت.

 

 وی با تأکید بر این‌که تمدن حقیقی تمدنی است که از امام علی (ع) صادر می‌شود، افزود: اگر تمدنمان را با نگاه علوی بسازیم سربلند خواهیم شد و تلاش کنیم ره‌آورد الگوبرداری از کشورهای دیگر مطلوب باشد.

عابدینی با بیان این‌که مرز نداشتن معماری‌های امروزی در تضاد با معماری اسلامی است، ادامه داد: اسلامی بودن، جلوه شهر را دگرگون می‌کند و اگر می‌خواهیم صاحب شهر اسلامی شویم، باید محور شهرها، معبد الهی باشد.

امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: رفع مشکلات جوامع بشری نیازمند بازگشت به تمدن علوی است زیرا از دامنه وجودی کوه سر به فلک کشیده امام علی (ع) سیل‌ها جاری است و اگر بشریت از این فرهنگ تبعیت و الگو بگیرد به پیشرفت و توسعه عمیق، بر مبنای نیازهای انسانی و الهی بشر دست پیدا خواهد کرد.

 وی با بیان این‌که سرعت ساخت و سازها در قزوین بسیار چشم‌گیر است، اضافه کرد: بی‌انصافی است اگر کارهای بسیار خوب شهرداری قزوین نادیده گرفته شود. پل‌هایی که از سوی شهرداری احداث شده‌اند حقیقتاً در کاهش ترافیک و افزایش سرعت تردد، گره‌گشایی ملموس و نمایان داشته است.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین جامعه امروز را نیازمند تمدن انسانی دانست و افزود: ضروری است در فضاهای شهری معیارهای دینی را در نظر بگیریم و متولیان امر این حوزه را مورد توجه جدی قرار دهند.

عابدینی ادامه داد: قرآن برای انسان‌ها شهر ایده آلی را پیش بینی کرده که در آن انسان‌ها، صاحب کرامت و حریت می‌شوند و می‌توانیم با الگو گرفتن از این معیارها شهرمان را بیشتر با معیارهای قرآنی منطبق کنیم.

 برخی برای جبران ناتوانی‌شان در اجرای برنامه‌های فرهنگی، دست به اقدامات هنجارشکنانه می‌زنند

وی با اشاره به کنسرتی که امروز در قزوین برگزار می‌شود، بیان کرد: نباید اجازه دهیم هنجار شکنان چهره شهر را تغییر داده و حیثیت مردم استان را زیر سؤال ببرند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: جای تعجب دارد که برخی‌ها برای گرفتن چند بلیط به برگزاری کنسرت رضایت داده‌اند؛ آن‌ها با اقدامات هنجارشکنانه دل رهبری را آزرده خاطر می‌کنند و همه باید بدانند اگر شهر از درون پوسیده شود هیچ چیز نمی‌تواند به آن جلوه و زیبایی بدهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: برخی برای جبران ناتوانی‌شان در راستای رسالت‌های فرهنگی و معنوی که دارند، به اقدامات هنجارشکنانه دامن می‌زنند و از مسئولان انتظار دارم کمک کنند تا استان از درون معطر و زیبا شود و تنها به زیبایی ظاهری بسنده نکنند.

 

 نیازمند افزایش اختیارات شورای شهر هستیم

مسعود نصرتی، شهردار قزوین هم در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری قزوین و با بیان این‌که اختیارات شوراها بسیار کم است، اظهار کرد: اختیارات کم شوراها سبب شده نقش واقعی شوراها در نظارت کاهش پیدا کرده و شهرداری‌ها هم در حوزه اجرا با این مشکل مواجه هستند.

 وی تصریح کرد: خوشبختانه هفته شوراها در ماه ابتدایی سال است و می‌توانیم با همگرایی، وحدت و همدلی بیشتر برای تحقق شعار سال که از سوی رهبری " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامیده شده، گام‌های اساسی برداریم و اگر دستگاه‌ها به‌درستی در کنار هم قرار بگیرند می‌توان به توسعه و شکوفایی دست پیدا کرد.

 فرج‌الله فصیحی رامندی، رییس شورای اسلامی شهر قزوین هم در این دیدار گزارشی از برنامه‌های شورای شهر قزوین ارائه کرد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان