۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین در سال ۹۵ برگزار شد
کد خبر: ۱۶۹۴۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱ ساعت: ۱۰:۲۹ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استانی؛

نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین در سال ۹۵ برگزار شد

نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین در سال ۹۵ با حضور مسئولان استانی در اردوگاه شهید بابایی قزوین برگزار شد.

 نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین در سال ۹۵ برگزار شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین در سال 95 شب گذشته (31 فروردین) به منظور تبیین برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم همچنین پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به اردوگاه‌های استان با حضور مسئولان استانی در اردوگاه شهید بابایی قزوین برگزار شد.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: برنامه‌های متعددی به مناسبت بزرگداشت هفته معلم پیش‌بینی شده است و از سایر دستگاه‌های استان انتظار می‌رود که در این زمینه با آموزش و پرورش همکاری و مشارکت داشته باشند.
افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل با حضور میهمانان کشوری
وی افزود: با برنامه‌ریزی های انجام شده علی رغم محدودیت‌های مالی موجود، تلاش شده تا برنامه‌های کیفی و متنوع مناسبی در سطح مناطق 14 گانه استان اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده خاطرنشان کرد: سخنرانی رؤسای آموزش و پرورش پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه استانی معرفی مشاغل بیان کرد: این مراسم در روز دوشنبه 13 اردیبهشت ماه با حضور میهمانان کشوری در محل نمایشگاه‌های دائمی استان قزوین برگزار می‌شود.

قاسمی عنوان کرد: همایش استانی تجلیل از معلمان نمونه با حضور شخصیت‌های ملی و کشوری برگزار و از سند اهداف کلی و شاخص‌های اصلی برنامه سال 95 آموزش و پرورش استان همچنین اهم اقدامات آموزش و پرورش در زمینه اقتصاد مقاومتی در سال تحصیلی 95-96 رونمایی خواهد شد.

وی از برگزاری یادواره 58 شهید فرهنگی استان همزمان با هفته معلم خبر داد و گفت: تقدیر از تلاشگران فرهنگی با نیم قرن خدمت در آموزش و پرورش استان نیز یکی دیگر از برنامه‌ها است.
مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در تکریم مقام معلم
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: تقدیر از معلمان نمونه استانی و کشوری با حضور دکتر نجفی مشاور رئیس جمهور و وزیر سابق آموزش و پرورش، همایش تجلیل از معلمان نمونه ناحیه یک با سخنرانی فرزند شهید مطهری نیز برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر حضور پررنگ مدیران دستگاه‌ها در مدارس در راستای تکریم از مقام والای معلمان بیان کرد: سال‌های گذشته معلمان نمونه بر اساس شاخص‌های کمی انتخاب می‌شد اما در سال جاری به مولفه‌های کیفی همچون معلمان اخلاق محور که از محبوبیت در میان معلمان، دانش‌آموزان و والدین آنها برخوردار هستند. توجه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از فرهنگیان بازنشسته خاطرنشان کرد: سه سالی است که در راستای گرامیداشت شان و منزلت فرهنگیان بازنشسته برنامه‌های برگزار می‌شود این برنامه امسال در روز 28 اردیبهشت ماه در دانشگاه فرهنگیان برای متولدین سال 29 و 30 با حضور خانواده آنها برگزار و از آنها تجلیل می‌شود.

پرداخت باقیمانده سنوات و پاداش بازنشسته‌های آموزش و پرورش
وی با اشاره به بحث پرداخت سنوات و پاداش بازنشسته‌های آموزش و پرورش بیان کرد: فرهنگیان بازنشسته سال 93 و 94 پاداش خود را دریافت کرده‌اند و 20 درصد آن به دلیل کمبود اعتبارات باقی مانده که در روزهای آتی پرداخت می‌شود.

در ادامه حجت الاسلام علی انصاری معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: تحقق اهداف تعیین شده در حوزه آموزش و پرورش نیازمند شناسایی خواسته‌ها و نیاز دانش‌آموزان است.

وی افزود: آموزش و پرورش جهت ایجاد تغییر در رفتارها به طور قطع به ابزار و آزمایشگاه نیاز دارد که آزمایشگاه اهداف 15 گانه مشخص شده، اردوگاه است به عبارتی اردوگاه‌های دانش‌آموزی آزمایشگاه یادگیری مهارت‌های زندگی است.
این مسئول تاکید کرد: دانش‌آموزان در قالب اردو فعالیت‌های اجتماعی، خرد جمعی، تعامل و همفکری گذشت و حقوق شهروندی را تمرین می‌کنند.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: مجتمع‌های فرهنگی اردویی دانش‌آموزی از جمله مراکزی است که با هدف ایجاد محیطی امن و سالم و بانشاط و ایجاد رقابت‌های سالم از طریق برنامه و مسابقات مختلف طراحی شده است.

انصاری خاطرنشان کرد: زمینه سازی برای رشد و شکوفایی استعدادها و تقویت ابعاد اجتماعی دانش‌آموزان، فراهم نمودن زمینه کار و تلاش و مهارت آموزی و کسب مهارت‌های زندگی از دیگر اهداف مهم احداث مجتمع‌های فرهنگی اردویی دانش‌آموزی می‌باشد.

وی افزود: با توجه به اهداف تربیتی این فضاها که ماموریت هدایت دانش‌آموزان و تخلیه هیجانات روانی را برعهده دارد، آثار و برکات زیادی خواهد داشت و تغییرات ماندگاری در گفتار و کردار دانش‌آموزان بر جای خواهد گذاشت.

انصاری یادآور شد: استان قزوین در مقایسه با سایر استان‌ها در این زمینه دارای فقر است و تعریفی از اولویت‌های فرهنگی در قزوین نیست اکثر استان‌ها دارای 2 تا 3 اردوگاه‌ هستند اما استان قزوین متاسفانه دو اردوگاه در حال احداث دارد که امیدواریم با مدیریت استاندار محترم اقدامات لازم جهت تسریع نوسازی اردوگاه‌ها انجام شود.

وی عنوان کرد: برای برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در اردوگاه نیاز به سالن آمفی تئاتر مناسب است همچنین فضاهای تفریحی و ورزشی نیز باید در این مکان پیش‌بینی شود.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اهم انتظارات اداره‌کل آموزش و پرورش از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان بیان کرد: انتظار می‌رود تا شرکت مخابرات استان قزوین نسبت به رفع مشکل عدم آنتن دهی موبایل و اینترنت و نصب دکل‌های موردنیاز در اردوگاه شهید بابایی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی عنوان کرد: تسریع در امر گازرسانی به ایستگاه مجتمع فرهنگی اردویی شهید بابایی و شهیدرجایی ضیاء آباد، مشارکت و همکاری در ایجاد و راه‌اندازی سیستم آبیاری قطره‌ای برای اردوگاه شهید بابایی و شهید رجایی از دیگر انتظارات آموزش و پرورش از سازمان‌های مربوطه می‌باشد.

انصاری افزود: ترمیم و اصلاح سیستم برق اردوگاه شهید بابایی و در مدار قرار داد ترانس برق و سرویس‌ ترانس‌های موجود در این اردوگاه با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان اقدام شود.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: بازسازی بلوک‌های آپارتمانی و سوئیت‌های اردوگاه شهید بابایی و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز جهت احداث و بازسازی فضاهای فرهنگی و آموزشی توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان