۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین حجم واردات از آمریکا چهار برابر شد+نمودار
کد خبر: ۱۶۹۴۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱ ساعت: ۱۰:۲۶ ↗ لینک کوتاه

گمرک اعلام کرد؛

حجم واردات از آمریکا چهار برابر شد+نمودار

ر سال ۹۳، حجم واردات کالا از آمریکا ۳۶ هزار تن بود که از لحاظ ارزش، کالاهای وارداتی از آمریکا به ایران در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ تغییر محسوسی نداشته، اما از لحاظ وزن با رشد ۴ برابری مواجه شده است.

حجم واردات از آمریکا چهار برابر شد+نمودار
به گزارش  سرویس اقتصادی  صبح قزوین ،در سال 93 بالغ بر 36 هزار تن کالا از آمریکا به ایران وارد شد که این رقم در سال 94 به 149 هزار تن افزایش یافته است.

بر اساس آمار گمرک، در سال 94 حجم واردات کالا از آمریکا به کشورمان نسبت به سال 93 بیش از 4 برابر شده است.

مطابق آمارهای گمرک، در سال 94 مجموعا 242 قلم کالا از آمریکا به کشورمان وارد شد که وزن آن به 149 هزار تن و ارزش آن به 149 میلیون دلار رسید.

در حالی که در سال 93، حجم واردات کالا از آمریکا 36 هزار تن شامل 216 قلم کالا بود، در سال گذشته با رشد چشمگیر حجم کالاهای وارداتی از آمریکا مواجه بودیم.

از لحاظ ارزش، کالاهای وارداتی از آمریکا به ایران در سال 94 نسبت به سال 93 تغییر محسوسی نداشته، اما از لحاظ وزن با رشد 4 برابری مواجه شده است. 


حجم واردات از آمریکا 4 برابر شد +نمودار

واردات کالاهای آمریکایی در سال 94 در حالی رخ داده که  اواخر آذر سال گذشته سازمان توسعه تجارت طی بخشنامه‌ای واردات 227 قلم کالای مصرفی از آمریکا را ممنوع اعلام کرد که بر این اساس محصولات خوراکی مانند چای، برنج، سس، سرکه، نمک، انواع آدامس، آب معدنی، آب گازدار و ... نیز در میان این محصولات ممنوع‌الورود وجود داشت.

حجم واردات از آمریکا 4 برابر شد +نمودار


بخشنامه سازمان توسعه تجارت، به دنبال تصریح رهبر معظم انقلاب در نامه تایید اجرای برجام مبنی بر ممنوع شدن واردات کالاهای مصرفی از آمریکا صورت گرفت. 

در میان کالاهای وارداتی از آمریکا به ایران در سال گذشته، اقلام مصرفی که طبق بخشنامه سازمان توسعه تجارت، ممنوع‌الورود بودند، به چشم می‌خورد اما در آمار گمرک مشخص نشده که این کالاهای مصرفی قبل از بخشنامه‌ مذکور به ایران وارد شده‌اند یا پس از آن.


انتهای پیام/1404

 

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان