۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۸۲ مسجد استان میزبان ۱۱ هزار معتکف است
کد خبر: ۱۶۹۴۲۶ نویسنده: حجت الاسلام نظری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱ ساعت: ۹:۵۹ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات قزوین:

۸۲ مسجد استان میزبان ۱۱ هزار معتکف است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مراسم معنوی اعتکاف در سال جاری با افزایش ۲۰ درصدی از نظر تعداد مساجد و معتکفین در ۸۲ مسجد با حضور قریب ۱۱ هزار نفر انجام می‌شود.

۸۲ مسجد استان میزبان ۱۱ هزار معتکف است
حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: ستاد فصل نیایش در آستانه ماه‌های رجب، شعبان و رمضان در قزوین تشکیل شد که فعالیت این ستاد از ماه رجب آغاز و در ماه رمضان به پایان می‌رسد.
وی افزود: برنامه‌های متعدد و متنوعی به مناسبت ولادت و شهادت ائمه اطهار، اعتکاف و جشن مبعث برای این ایام پیش بینی شده که در سطح استان برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که همزمان با سراسر کشور با کمیت و کیفیت مطلوبی در سطح استان قزوین اجرا می‌شود، مراسم معنوی اعتکاف است.
وی در ادامه عنون کرد: این مراسم معنوی سال 94 با حضور بیش از 9 هزار شرکت کننده در 68 مسجد استان برگزار شد که نسبت به سال ماقبل خود 15 درصد رشد داشته است.
نظری اضافه کرد: مراسم معنوی اعتکاف در سال جاری با افزایش 20 درصدی از نظر تعداد مساجد و معتکفین در 82 مسجد با حضور قریب 11 هزار نفر انجام می‌شود که 14 مسجد در شهرستان قزوین، 25 مسجد در شهرستان تاکستان، 18 مسجد در بوئین زهرا، 11 مسجد در شهرستان البرز، 7 مسجد در آبیک، 7 مسجد در شهرستان آوج میزبان معتکفین هستند.

اعزام 220 مبلغ و مبلغه به مساجد برگزار کننده اعتکاف

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: از 14 مسجد شهرستان قزوین 7 مسجد در داخل شهر است که شامل مسجدالنبی با ظرفیت 800 نفر ویژه آقایان و 6 مسجد دیگر شامل مساجد جامع، سنجیده، محمد رسول الله، امام خمینی غیاث آباد، الغدیر و الهادی واقع در مینودر است.
وی با بیان اینکه در سال جاری نزدیک به 2 هزار و 258 نفر در شهر قزوین معتکف خواهند شد، یادآور شد: در حدود سه سال است که ثبت نام معتکفین به صورت اینترنتی انجام می‌شود که روز 29 فروردین ظرفیت مساجد تکمیل شد.
نظری خاطرنشان کرد: مراسم اعتکاف از سحرگاه روز 5 شنبه 13 ماه رجب (دوم اردیبهشت ماه) در مساجد یاد شده شروع می‌شود که معتکفین پیش از اذان صبح در مساجد خواهند بود.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت میلاد امام علی(ع) بیان کرد: جشن‌های ویژه ولادت امام علی(ع) در 390 مسجد و 300 هیئت فعال مذهبی برگزار می‌شود همچنین ویژه برنامه وفات حضرت زینب(س) از جمله ‌برنامه‌های ایام ماه رجب می‌باشد.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد: همزمان با مراسم معنوی اعتکاف غیر از انجام اعمال فردی و عبادی برنامه‌های جانبی نیز در مساجد انجام می‌شود که از جمله آن می‌توان به اعزام 220 مبلغ و مبلغه به مساجد برگزار کننده اعتکاف در بخش‌ها، روستاها و شهرها اشاره کرد.
وی در پایان بیان کرد: اعزام 40 قاری برای اجرای برنامه‌های قرآنی و اصلاح قرائت نماز به مساجد، برگزاری گفتمان‌های دینی برای پاسخگویی به سوالات و شبهات توسط اساتید، روحانیون و مبلغین از دیگر برنامه‌ها می‌باشد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان