۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین گنجینه عرفان شهدای نیروی دریایی در اراک رونمایی شد
کد خبر: ۱۶۹۱۳۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۳۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

گنجینه عرفان شهدای نیروی دریایی در اراک رونمایی شد

‌گنجینه عرفان شهدای نیروی دریایی در اراک رونمایی شد.

گنجینه عرفان شهدای نیروی دریایی در اراک رونمایی شد

‌گنجینه عرفان شهدای نیروی دریایی در اراک رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین ) – منطقه مرکزی – رونمایی گنجینه عرفان شهدای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نماد ناوشکن جماران توسط همسر شهید زارع نعمتی و با حضور دریادار سیاری در اراک انجام شد.

دریادار دوم مهرداد آل احمد رئیس دفتر مطالعات راهبردی نیروی دریای ارتش در حاشیه این مراسم به صبح قزوین گفت: جماران اولین ناوشکن موشک‌انداز ایران است که دستور ساخت آن توسط مقام معظم رهبری در سال 76 صادر شد و مقدمات ساخت آن در همان سال آغاز شد.

وی با بیان اینکه ساخت چنین ناوشکنی برای اولین بار در کشور صورت گرفت، افزود: این ناوشکن در سی‌ام بهمن‌ماه سال 88 با دستور رهبری به ناوگان نیروی دریای کشور پیوست.

وی تاکید کرد: وجود چنین ناوشکن‌هایی برای صیانت از منافع ملی کشور ضرورت دارد.

ناورسروان مجیدی‌راد نیز که کار طراحی این سازه را برعهده داشته است، در خصوص روند ساخت و نصب ماکت ناوشکن جماران به صبح قزوین گفت: این سازه به ابعاد 5 در 10 متر ساخته شده و جنس قسمت سکان آن از کامپوزیت است.

وی افزود: پایه این سازه توسط شهرداری اراک ساخته شده ولی نحوه اجرا و مدیریت نصب آن از طریق نیروی دریای انجام شده است.

مجیدی‌راد با اشاره به ساخت این ماکت توسط سازمان خودکفایی نیروی دریایی افزود: در پایه این سازه مشخصات 13 عملیات نیروی دریای ارتش در دوران دفاع مقدس بعلاوه عکس 17 شهید نیروی دریایی استان مرکزی حک شده است.

وی طول مدت این پروژه از زمان آغاز پروسه اداری تا زمان ساخت را سه سال و مدت زمان ساخت سازه را هشت ماه عنوان کرد.

مجیدی‌راد اظهار کرد: ساخت این ماکت به روش نوین انجام شده و قرار است در دیگر مراکز استان‌ها نیز نصب شود.

به گزارش صبح قزوین ، تاج آباد رییس شورای شهر اراک نیز در خصوص علت طولانی شدن پروسه اداری و رایزنی در خصوص ساخت و نصب این ماکت در اراک گفت: این ماکت نماد ایثارگری جوانان ما در دوران دفاع مقدس است پس باید در مکانی که در شان آن باشد نصب می‌شد ولی از آنجا که مکان‌های مشخص شده مورد قبول ما نبود، تا مشخص شدن مکان مورد قبول، پروسه به درازا کشید.

وی به صبح قزوین گفت: در نهایت این ماکت در کمربندی جنوبی اراک در میدان خلیج فارس که ورودی و خروجی کلانشهر اراک نیز هست نصب شد.

تاج آباد افزود: زیباسازی و نورپردازی این میدان در دست مطالعه است و در خصوص نامگذاری این میدان در شورای نامگذاری تصمیم گیری خواهد شد.

به گفته وی برای ساخت پایه این سازه 100 میلیون تومان هزینه شده است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان