۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ظریف و تیم مذاکره کننده برای یافتن راهکار خروج از بن بست برجام راهی آمریکا شدند
کد خبر: ۱۶۸۹۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۳۱ ساعت: ۱۰:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مذاکرات مجدد ایران و آمریکا به بهانه امضاء توافقنامه مهار تغییرات آب و هوایی:

ظریف و تیم مذاکره کننده برای یافتن راهکار خروج از بن بست برجام راهی آمریکا شدند

ظریف عملا بر سخنان سیف صحه گذاشته است؛ در خبرها خواندیم که ظریف همراه با عراقچی و روانچی و جابری انصاری به جهت امضای توافقنامه مهار تغییرات آب و هوایی عازم نیویورک شده و در کنار این اجلاس برنامه ای برای دیدار با جان کری در باب روند اجرای برجام دارد. جالب است بدانید اجلاس مهار تغییرات آب و هوایی یک اجلاس زیست محیطی ست و آخرین بار در پاریس و با حضور معصومه ابتکار انجام شد اما اینبار گروه مذاکره کننده هسته ای برای شرکت در این اجلاس عازم نیویورک شده است!!

ظریف و تیم مذاکره کننده برای یافتن راهکار خروج از بن بست برجام راهی آمریکا شدند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،پس از آنکه چندی پیش صالحی اذعان کرد که غربی ها به تعهدات خود عمل نمیکنند و البته مورد عتاب رئیس جمهور نیز قرار گرفت، اینبار نوبت سیف بود تا در خانه کدخدا ،گله از صاحبخانه کند و اعتراف کند که تا کنون برجام برای ایران "تقریبا هیچ" دستاوردی نداشته است و جالب این جا بود که رسانه های اصلاح طلب و خوشبین به غرب همچنان در صدد توجیه سخنان سیف برآمدند. 



اما اینبار، ظریف عملا بر سخنان سیف صحه گذاشته است؛ در خبرها خواندیم که ظریف همراه با عراقچی و روانچی و جابری انصاری به جهت امضای توافقنامه مهار تغییرات آب و هوایی عازم نیویورک شده و در کنار این اجلاس برنامه ای برای دیدار با جان کری در باب روند اجرای برجام دارد.

جالب است بدانید اجلاس مهار تغییرات آب و هوایی یک اجلاس زیست محیطی ست و آخرین بار در پاریس و با حضور معصومه ابتکار انجام شد اما اینبار گروه مذاکره کننده هسته ای برای شرکت در این اجلاس عازم نیویورک شده است!!

لذا میتوان گفت بی اثر بودن برجام و تبدیل شدنش به "خسارت محض" کار را به جایی رسانده که باز هم نیاز به مذاکره وجود دارد و به همه اینها اضافه کنید حضور همزمان سیف را در آمریکا همراه با هیات مذاکره کننده هسته ای که نشاندهنده برنامه ای از پیش تعیین شده برای مذاکره مجدد با آمریکاست.

بنطر میرسد بهتر بود رسانه های دولتی اعلام میکردند ظریف و تیم مذاکره کننده به جهت یافتن راهکاری برای خروج از بن بست برجام راهی آمریکا شده اند و در کنارش امضایی هم به توافق مهار تغییرات آب و هوایی میزنند!

سوالی که ذهن بسیاری را درگیر کرده است اینکه دقیقا به چه نقطه ای از برجام باید برسیم تا بهانه دست دادنها و قدم زدنها و مذاکرات با آمریکا پایان یابد؟

انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان