۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین شش راهکار برای تقویت تولید ملی و خنثی کردن برنامه دشمن
کد خبر: ۱۶۸۸۷۴ نویسنده: حجت الله عبدالملکی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۳۱ ساعت: ۹:۵۴ ↗ لینک کوتاه

عبدالملکی در مصاحبه با صبح قزوین ارائه داد

شش راهکار برای تقویت تولید ملی و خنثی کردن برنامه دشمن

عبدالملکی گفت: اگر بتوان نهاده‌هایی که برای تولید نیاز است در داخل کشور تولید شود،‌‌ این خودش یک گامی در جهت تقویت تولید ملی است.

شش راهکار برای تقویت تولید ملی و خنثی کردن برنامه دشمن
حجت الله عبدالملکی، عضو هیات علمی اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، اظهار کرد: برای تقویت تولید ملی به عنوان شاه کلید اقتصاد مقاومتی شش اثر بسیار مهم وجود دارد که این شش اثر هر کدام به ‌نوعی خنثی‌کننده بخشی از برنامه‌های اقتصادی دشمنان علیه کشور است.
وی در ادامه افزود: اولین اثر تقویت تولید ملی افزایش موجودی کالا در اقتصاد است، یکی از اهداف عملیاتی دشمنان ایران در حوزه اقتصاد کمبود کالا و قحطی است.
این مسئول ادامه داد: طبیعی است با تقویت تولید ملی نیازمندی‌های جامعه در داخل کشور تولید می‌شود و آن وضعیت کمبود کالا و قحطی محقق نخواهد شد.
این کارشناس اقتصادی دومین اثر تقویت تولید ملی را کاهش تورم دانست و گفت: این مطلب براساس قواعد اولیه اقتصاد،‌‌ کاملاً عقلانی و منطقی است.
وی اضافه کرد: با افزایش مقدار تولید و افزایش موجودی کالا در اقتصاد،‌‌ اگر شرایط دیگر ثابت باشند قیمت کالا کاهش پیدا می‌کند و یا اینکه حداقل سرعت رشد قیمت کالاها کاهش پیدا می‌کند،‌‌ یعنی نرخ تورم کم می‌شود؛ پس دومین اثر تقویت ملی قطعاً کاهش تورم و کاهش سطح قیمت‌ها خواهد بود.
عبدالملکی سومین اثر تولید ملی را کاهش وابستگی به کالاهای خارجی برشمرد و اذعان کرد: طبیعتاً اگر در ایران تولید ملی را تقویت شود به نحوی که کمیت و کیفیت کالاهای داخلی بهبود و مقدار تولید افزایش پیدا کند و کیفیت کالاها نیز بهتر شود،‌‌ خود به خود تمایل مصرف‌کننده ایرانی برای خرید کالای خارجی کمتر خواهد شد.
وی افزود: نتیجه این کار کاهش وابستگی به کالای خارجی است یعنی کاهش نیاز به ارز که درواقع اثر چهارم تولید ملی است.

یکی از نکات برجسته تقویت تولید ملی، افزایش اشتغال و درآمد است

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) اثر چهارم، تقویت تولید ملی را کاهش نیاز به ارز دانست و گفت: اگر بتوان نهاده‌هایی که برای تولید نیاز است در داخل کشور تولید شود،‌‌ این خودش یک گامی در جهت تقویت تولید ملی است.
وی ادامه داد: در این شرایط برای واردات نهاده‌ها نیاز کمتری به ارز خواهد بود؛ یعنی هم برای خود کالاهای نهایی و هم برای واردات نهاده‌های تولید به ارز کمتری نیاز است و کاهش نیاز کشور به ارز اتفاق می‌افتد.
عبدالملکی اثر پنجم تقویت تولید ملی، افزایش اشتغال و درآمد دانست و تصریح کرد: یکی از نیازمندی‌های تولید،‌‌ نیروی کار است و می‌توان با تقویت تولید ملی شرایط را برای استخدام تعداد بیشتر نیروی کار فراهم کرد و این کار موجب کاهش بیکاری می‌شود.
وی عنوان کرد: اگر تقویت تولید ملی باعث تقویت سودآوری در بخش تولید شود،‌‌ منجر به افزایش درآمد کسانی خواهد شد که هم‌اکنون در بخش تولید مشغول به فعالیت هستند. افزایش اشتغال و افزایش درآمد یعنی افزایش رفاه،‌‌ پس به‌طور کلی تقویت تولید ملی رفاه تولیدکننده و تمام افرادی را که مشغول به امر تولید هستند افزایش خواهد داد.
این استاد دانشگاه بیان کرد: اثر ششم تولید ملی،‌‌ افزایش درآمدهای دولت است و آنها برای انجام وظایف خودش به درآمد احتیاج دارد.
وی در پایان ابراز کرد: وابستگی بسیار زیاد درآمد دولت‌های مختلف به نفت باعث شد که تحریم‌های نفتی فشار نسبتاً قابل‌توجهی را به اقتصاد ایران وارد کند. اگر اقتصاد ایران بتواند به صورت قابل‌توجهی تولید ملی را افزایش دهد،‌‌ بودجه دولت تقریباً از نفت جدا می‌شود و از طریق مالیات‌هایی که مربوط به تولید است،‌‌ درآمدهای دولت تأمین می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان