۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین صادرات روزانه ۲ میلیون بشکه نفت پس از برجام
کد خبر: ۱۶۸۸۲۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۳۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

صادرات روزانه ۲ میلیون بشکه نفت پس از برجام

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: صادرات روزانه ۲ میلیون بشکه نفت از نخستین دستاوردهای تصویب برجام است.

صادرات روزانه ۲ میلیون بشکه نفت پس از برجام

به گزارش  خبرگزاری صبح قزوین  از مهدی‌شهر، محمد شریعتمداری عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی سرمایه‌گذاران مقیم خارج از کشور و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در استان سمنان در عمارت خیل‌خان شهرستان مهدی‌شهر اظهار کرد: یکی از تصمیمات دشمن علیه ملت ایران، محدود کردن میزان صدور نفت از پایانه‌های نفتی کشورمان بود.

وی تصریح کرد: در حالی که ایران در گذشته روزانه 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت صادر می‌کرد، این میزان بر اساس آخرین قطعنامه‌ای که علیه ما صادر شد، به 600 تا 700 هزار بشکه کاهش یافت.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری افزود: بدین ترتیب، تأمین نیازهای اساسی مردم با مشکل و ذخایر ارزی کشور هم با لطمات جبران‌ناپذیری مواجه شد.

شریعتمداری، نفت و گاز را پیشران اقتصاد ایران نامید و اظهار داشت: صدور قطعنامه‌های تحریمی غیرمنصفانه بود و کشور را با مشکلات زیادی مواجه کرد.

وی اظهار داشت: پس از برجام و برداشته شدن تحریم‌ها، امروز به سقف صادرات 2 میلیون بشکه نفت در روز رسیده‌ایم و وضع بهتری را برای اقتصاد کشور پیش‌بینی می‌کنیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: قبل از این حتی در ورود ماشین‌آلات موردنیاز پتروشیمی هم که یکی از صنایع مهم ماست، با مشکل مواجه بودیم و از انتقال قطعات به ایران به‌صورت رسمی جلوگیری می‌شد و با قیمت چند برابری، نیازهایی در حد قطعات کوچکی مثل بلبرینگ را از بازارهای جهانی تأمین می‌کردیم.

شریعتمداری ادامه داد: این تحریم‌ها سبب شد توان مهندسی ما افزایش یافته و هم‌اکنون نیازمند واردات بسیاری از قطعات نیستیم.

وی توضیح داد: صادرات به بسیاری از کشورهای هدف هم با محدودیت مواجه بود و برخی از کشورها از خرید کالاهای ما در هراس بودند و اگر صادراتی هم انجام می‌شد، ارز به‌صورت مستقیم وارد کشور نمی‌شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در پایان یادآور شد: حتی صدور حواله به بانک‌های ایران با محدودیت و ممنوعیت مواجه بود که هم‌اکنون بسیاری از این مشکلات برطرف شده و بقیه نیز در شرف رفع است.

انتهای پیام/74028/ذ30/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان